وزیر فرهنگ در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

سالانه ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود و همین موضوع، یکی از مصادیق آشکار تعامل‌پذیری نهادهای متولی است.
تصویر سالانه ۱۰ هزار مجوز تئاتر در کشور صادر می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسماعیلی در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی در مشهد افزود: باور ما این است هنر در صورتی که چهارچوب‌های فکری جامعه و مردم را رعایت کند، در هر شکل مورد قبول است و از آن استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر بیش از ۳۰ فیلم با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده است و به‌طور خاص در جشنواره امسال بیش از ۱۷ اثر سینمایی فاخر با حمایت وزارت ارشاد و همت فیلم‌سازان مستقل و دغدغه ‎مند حضور خواهد داشت.

وزیر فرهنگ گفت: مردم به باورهای دینی و ارزش‌های خود دل‌بسته هستند و اگر ما فیلم خوب بسازیم، مردم می‌روند و با اشتیاق می‌بینند و لذت می‌برند. یک نمونه از این موضوع، همین انیمیشن "بچه زرنگ" است که با محوریت فرهنگ رضوی هم‌اکنون بر پرده سینماها نمایش داده می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال فروش داشته و یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمایی غیرطنز تاریخ سینمای ایران شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار راهبرد مهم وزارت ارشاد را توسعه فرهنگ دینی در جامعه دانست و اظهار کرد: فضای مدیریتی وزارت فرهنگ، مناسب‌ترین فضا برای ایجاد وحدت فکری و همگرایی فرهنگی در جامعه است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: هر گوشه از دستگاه فرهنگی کشور باید آگاه باشند که سیاست‌گذاری‌های آنان در ایران اسلامی باید بر بستر مبانی انقلاب، ارزش‌های دینی و باورهای مردم باشد.

وی ادامه داد:هنر یکی از محوری‌‎ترین بسترهای جنگ نرم است که اهمیت آن در سراسر کشور و به‌خصوص کلانشهرهایی با هویت فرهنگی و معنوی همچون مشهدالرضا(ع) باید بیشتر درک شود چنان که مشهد اقتضائات زیارتی ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر این ابزار در خدمت جریان انقلاب اسلامی و کارکردهای زیارتی مشهدالرضا(ع) باشد، آن‌وقت است که اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و گره بزرگی از شرایط موجود باز می‌کند. به همین ترتیب، باید هنرمندان دغدغه اسلام و انقلاب داشته و فضای هنری کشور به گونه‌ای باشد که هنرمند دینی بتواند در آن با قدرت فعالیت کند.

علم الهدی افزود: فضای هنری، فضای تهدید و ارعاب نیست. هنرمند فرزند این ملت است و باید به‌صورت هدفمند هنرمندیابی کرد تا فرزندان انقلابی و متدین ملت از گمنامی خارج شوند و بتوانند در فضای با لطافت سینما، تئاتر، موسیقی و سایر ساحت‌های هنر، باتقوای خود تأثیر چشمگیر بر اطرافیان و جامعه بگذارند.

منبع: ایرنا

573512