مدیرکل ثبت احوال استان ایلام خبر داد:

۱۱۷ خانوار تبعه خارجی فاقد شناسنامه در ایلام

نجم الدین خسروی گفت: ثبت احوال استان در زمینه صدور شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه پیشرو است و برای همه معاودان عراقی ساکن در استان پرونده صدور هویت تشکیل شده است.
تصویر ۱۱۷ خانوار تبعه خارجی فاقد شناسنامه در ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون، "نجم الدین خسروی" اظهار کرد: تاکنون برای ۳۲۰ نفر از افراد حاصل از ازدواج دختران ایرانی با مردان عراقی شناسنامه و اوراق هویتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال استان ایلام در زمینه صدور شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه پیشرو است، گفت: همه معاودان عراقی ساکن در ایلام شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها پرونده صدور هویت تشکیل شده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ۳۴ خانوار از این تعداد در مرکز استان مابقی در شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان، چرداول و ایوان ساکن هستند.

وی افزود: ثبت احوال یک سامانه برای افراد خارجی فاقد مدارک هویتی طراحی کرده است که این افراد از طریق این سامانه نسبت به دریافت کارت تبعه خارجی اقدام کنند.

خسروی در مورد میزان تولدهای ثبت شده در استان هم توضیح داد: تراز تناسب جنسیتی استان ایلام در میزان تولد پسران و دختران مطلوب است و به طور میانگین در ازای ۱۰۰ تولد نوزاد دختر ۱۰۳ تا ۱۰۷ تولد پسران ثبت شده است.

وی یادآور شد: به همان میزان که تولد نوزدان پسر بیشتر از دختر است به تناسب آن نیز مهاجرت و یا مرگ و میر آقایان نیز از خانم ها بیشتر بوده و این تراز جنسیتی همواره تعادل خود را حفظ می کند.

خسروی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا آخر آذرماه پنج هزار و ۳۰۲ واقعه تولد در استان ثبت شد که از این میزان ۲ هزار ۷۴۱ مورد نوزاد پسر و ۲ هزار ۵۶۱ نفر هم نوزاد دختر هستند و در هر ۵۸۱ مورد و در هر شبانه روز ۱۹ واقعه ولادت رخ می دهد.

وی تاکید کرد: نتیجه مشوق ها و برنامه ریزی های فرهنگی در مبحث جوانی جمعیت، ازدواج و فرزندان آوری در آینده خود را نشان می دهد.

خسروی اظهار کرد: در این مدت یک هزار ۹۵۵ مورد مرگ و میر ثبت شده که یک هزار و ۱۲۶ نفر آقا و ۸۲۹ مورد خانم در این ۹ ماهه سال جاری جان خود را از دست داده اند و به طور میانگین۲۱۷ در هر ماه و هفت مورد در هر شبانه روز واقعه مرگ ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام در خصوص ازدواج هم توضیح داد: ۲ هزار و ۹۲۱ مورد واقعه ازدواج در طی ۹ ماهه اخیر ثبت شده که در هر ماه ۳۲۱ مورد و در هر شبانه روز ۱۱ فقره بوده است.

وی یادآور شد: میزان نرخ ازدواج در استان مطلوب بوده و تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مشوق های جوانی جمعیت در این زمینه بی تاثیر نبوده و در سال های آتی تراز کنونی جمعیت افزایش خواهد یافت.

جمعیت استان ایلام تا پایان آذرماه سال جاری ۶۱۷ هزار و ۳۰۲ نفر است.

منبع: ایرنا

573515

مطالب مرتبط