آیا طبق قانون حجاب، گشت ارشاد واقعا جمع شده؟

همزمان با انتشار گفت‌وگوی سخنگوی شورای نگهبان،برخی رسانه‌ها خبری عجیب با تیتر "حذف گشت ارشاد" منتشر کردند.
تصویر آیا طبق قانون حجاب، گشت ارشاد واقعا جمع شده؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه شرق در این باره نوشت:با مرور 70 ماده مصوب نمایندگان، به سادگی می‌توان گفت که با تصویب لایحه حجاب به قانون، دست نهادهایی چون نیروی انتظامی، قوه قضائیه و البته آمران به معروف برای برخورد با زنان بی حجاب و بد حجاب بازتر خواهد شد.

اگر تا امروز برخوردها غیرقانونی بود و با اتکا به مصوبات محرمانه و خیلی محرمانه صورت می‌گرفت، با تبدیل لایحه حجاب به قانون، تمام آنان قانونی خواهد شد و زنان دارای پوشش انتخابی، از دریافت خدمات اجتماعی نظیر درمان و مترو و امثالهم، منع خواهند شد و همزمان، مجازات‌های نقدی چند ده میلیون تومانی و حبس در انتظارشان خواهد بود.

چه خواهد شد؟!

بسیاری از جامعه شناسان، پژوهشگران، حقوقدانان و فعالان سیاسی و اجتماعی، معتقدند با تصویب لایحه حجاب و تبدیلش به قانون، نه تنها اوضاع بر وفق مراد نهادهای دولتی و حاکمیتی تغییر نخواهد کرد بلکه زمینه تشدید برخوردها میان موافقان و مخالفان حجاب را فراهم خواهد آورد.

علیرضا علوی‌تبار در همین راستا به «شرق» گفت: «من فکر نمی‌کنم سیستم در این حوزه بتواند کاری بکند. در نهایت جامعه به یک تعادل می‌رسد. دولت و مجموعه فعلی خیلی شعارمحور است و مخاطبش نیز جمعیت محدودی است. در مورد مسائل هم باید به تعدادی جواب دهند ولی این تعداد خیلی محدود هستند. اینها در شرایط فعلی به معنی تنش است. تنش در شرایط امروز راه حل مشکل ما نیست.»

منبع: شرق

573525