تمرین سریع‌ترین مرد عمودی کشور برای سهمیه المپیک

رضا علیپور سریع‌ترین مرد عمودی کشور در ماده سرعت سنگنوردی است که اکنون برای رسیدن به سهمیه المپیک در سالن زنده یاد "فرهاد میرزاجانی" همدان تلاش می‌کند.
تصویر تمرین سریع‌ترین مرد عمودی کشور برای سهمیه المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا علیپور به همراه پسرعموی ملی پوش خود میلاد علیپور تمرین اختصاصی و مشترک را در دیواره سرعت مجموعه سنگنوردی همدان آغاز کرده اند و قرار است یک ماه در این شهر تمرین کنند.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با ابراز خرسندی از حضور رضا و میلاد علیپور در این شهر، گفت: علیپورها از مفاخر ورزش سنگنوردی کشور در سطوح بین المللی هستند و حضور آنها افتخاری بزرگ برای ما محسوب می شود.

رضوان سلماسی افزود: ملی پوشان سرعت پیش از این ۲ دوره اردوی آماده سازی خود را طی امسال در همدان برگزار کردند و همواره سعی کرده ایم میزبان شایسته برای این سنگنوردان ملی پوش و پرافتخار کشور باشیم.

وی بیان کرد: تمرین این ۲ ملی پوش با سانس اختصاصی انجام می شود هر چند آنها این فرصت را در اختیار سنگنوردان مستعد رشته سرعت استان همدان قرار می دهند که آموزش های لازم را فرا بگیرند.

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان خاطرنشان کرد: هر ۲ سنگنورد برای کسب سهمیه المپیک آماده می شوند و امیدواریم امکانات سنگنوردی همدان بتواند برای رسیدن به این موفقیت به آنها کمک کند.

رضا علیپور سال ۱۳۹۲ در مسابقات قهرمانی جهان در چین توانست با ثبت رکورد ۶ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه مدال طلای جهان را در رشته «سرعت» برای اولین‌بار در تاریخ سنگ‌نوردی ایران کسب کند.

نام رضا علیپور در فهرست سریع‌ترین مرد عمودی کشور در ماده سرعت سنگنوردی قرار دارد که با ثبت زمان ۵ ثانیه و ۱۲۱ صدم قهرمان شده و اکنون برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش می‌کند.

منبع: ایرنا

573716