تامین آب مورد نیاز شهرستان شادگان با طرح آبرسانی غدیر

مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: طرح آب‌رسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی کشور است و با تغییرات جدید این طرح و مصوبات جدید، آب مورد نیاز شهرستان شادگان مربوط به سه شهر شادگان، خنافره و دارخوین و روستاهای تابعه تامین می‌شود.
تصویر تامین آب مورد نیاز شهرستان شادگان با طرح آبرسانی غدیر

به گزارش سایت خبری پرسون، سیامک عباسپور روز چهارشنبه بیان کرد: طرح آب‌رسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی کشور است که از سال ۱۳۸۷ مصوب شد، که در صورت تکمیل، تامین کننده آب شرب بیش از نیمی از جمعیت استان خوزستان است.
وی به پیگیری جدی دولت سیزدهم برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: نتیجه این پیگیری‌ها، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب دارخوین است.
مجری طرح آبرسانی غدیر به قدمت ۵۰ ساله تصفیه خانه دارخوین اشاره کرد و گفت: با احداث تاسیسات موسوم به کوت امیر، آب مورد نیاز صنعت تامین و تاسیسات دارخوین برای تامین آب شرب روستایی و شهری مورد استفاده قرار گرفت.
عباسپور با بیان اینکه تصفیه خانه دارخوین بخشی از طرح جامع آبرسانی غدیر است بیان کرد: در راستای اجرای این طرح باید تصفیه خانه‌هایی در اهواز، شوش، تصفیه خانه در سوسنگرد و دارخوین احداث شود.
وی اضافه کرد: با تغییرات جدید طرح آب‌رسانی غدیر و مصوبات جدید، آب مورد نیاز شهرستان شادگان مربوط به سه شهر شادگان، خنافره و دارخوین و روستاهای تابعه از این تصفیه خانه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این اولین تصفیه‌خانه از طرح آبرسانی غدیر است که ساخته شده و در مرحله راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

منبع: ایرنا

573859