اعزام سه هزار خوزستانی به حج عمره در سال جاری

مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از 15 دی ماه امسال، سه هزار نفر از استان به حج عمره اعزام می شود.
تصویر اعزام سه هزار خوزستانی به حج عمره در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد امین یاقوت اظهار کرد: امسال سفر حج عمره در خوزستان برگزار و نخستین کاروان از ۱۵ دی‌ماه از خوزستان اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوزستان سومین استان کشور از نظر تکمیل ظرفیت سفر حج عمره است گفت: با توجه به تعداد متقاضیان، امید است با افزایش پروازها تمام متقاضیان را راهی این سفر معنوی کنیم.

یاقوت به مراجعه افراد زیادی برای اعزام به حج عمره اشاره کرد و افزود: ثبت نام از این هفته آغاز می‌شود و سهمیه حج عمره استان برای سال ۱۴۰۳، چهار هزار و ۲۰۰ نفر است.

مدیر حج و زیارت خوزستان در خصوص سفر به عتبات عالیات نیز بیان کرد: سال گذشته حدود سه میلیون خوزستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و این استان از نظر تعداد ثبت نام شده‌ها در رده پنجم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک چهارم زائران در سامانه ثبت نام نکرده و به صورت انفرادی عازم عتبات عالیات شدند توضیح داد: حدود یک چهارم درگذشتگان و ۴۰ درصد مجروحان طریق الحسین سال گذشته بیمه نبودند و امیدواریم زائران امسال نسبت به ثبت نام در سامانه و پرداخت بیمه اقدام کنند.

یاقوت تاکید کرد: با هماهنگی فراجا برای سفر به عتبات عالیات برنامه‌ریزی شود و این سفر با ثبت نام زایران با آرامش انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

574223