33 هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین زوج‌های جوان در خراسان شمالی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: 73 هزار نفر در طرح مسکن زوج های جوانان ثبت نام کردند که از این تعداد 33 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند
تصویر 33 هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین زوج‌های جوان در خراسان شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن ناهیدی امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان شمالی اظهار داشت: در خراسان شمالی 73 هزار نفر در طرح مسکن زوج های جوانان ثبت نام داشتند که از این تعداد 33 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. از 33 هزار نفر ، 12 هزار نفر پرداخت سهمیه صورت گرفته که برای 10 هزار و 700 نفر زمین تخصیص یافته است و 1300 نفر در نوبت پرداخت هستند.

وی افزود: در 9 ماهه نخست امسال فرزندآوری و رشد جمعیت بعد از ده سال رشد صعودی داشته است٬ باید تلاش شود تا پاسخگوی متقاضیان و مطالبات آن‌ها در پرداخت تسهیلات باشیم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی رتبه دوم ازدواج را در کشور در سال جاری داشته و باید در حوزه تسهیلات ازدواج و حوزه جوانان به صورت جدی همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

ناهید در ادامه با اشاره به کمبود خوابگاه متاهلی دانشجویی در استان٬ تصریح کرد: یک مسیر تامین منابع از محل پرداخت مالیات کارخانجات استان برای این حوزه خواهد بود و مسیر بعدی ارجاع سرمایه گذار است تا این خوابگاه با هزینه پنجاه درصدی در اختیار دانشجویان قرار گیرد .

وی به دستور دفتر رئیس جمهور مبنی بر تهیه جهیزیه با هزینه پایین تر و یا از طریق کارت اعتباری برای زوج ها اشاره کرد و گفت : اداره کل صمت گزارش دقیق‌تری باید ارائه دهد و این موضوع نباید مغفول بماند که البته لازمه انجام آن پای کار بودن اتحادیه و اصناف است.

منبع: تسنیم

575044