حقوق کارگران هزینه‌های 10 روز زندگی را تامین می کند

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی استان گلستان گفت: حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار تنها۱۰ روز، نیازهای کارگران را تأمین می‌کند و تصویب مزد منطقه‌ای قطعا به نفع کارفرماست.
تصویر حقوق کارگران هزینه‌های 10 روز زندگی را تامین می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، رسول گرگیج اظهار کرد: به آخر سال نزدیک می‌شویم و شورایعالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ بزودی تصمیم می‌گیرد. از شورایعالی کار می‌خواهیم مزدی مصوب کند که با تورمی در جامعه وجود دارد هم خوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در روز های اخیر بحث مزد منطقه مطرح شده که البته این موضوع در سال‌های قبل هم مطرح شده بود که به نفع جامعه کارگران اصلا نخواهد بود. متاسفانه بعضی از مسئولین فکر می‌‎کنند مزد منطقه‌ای برای هر منطقه متناسب با تورم است و مشکل معیشتی کارگران حل می شود که این موضوع اصلا درست نیست.

وی تصریح کرد: تورم در جامعه بیش از ۴۰ درصد است و اگر یک‌ کارگر حتی ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق بگیرد نمی‌تواند اجاره خانه، خرج خورد و خوراک، شهریه دانشگاه، هزینه تحصیل فرزندان و.... را تأمین کند. ما از نمایندگان کارگران در شورایعالی کار می‌خواهیم که در مورد حقوق کارگران حقوق بیش از ۱۵ میلیون تومان مصوب کند.

گرگیج بیان کرد: متاسفانه دولت در سالجاری مزد کارگران را حتی بر اساس نرخ تورم هم افزایش نداد و کارگران زحمت کش دچار مشکلات شدید معشیتی هستند. در ماه‌های پایانی سال قرار داریم که اکثر کارگران مستاجر هستند و تورم رو به افزایش است و در این شرایط دولت و مجلس برای رفاه کارگران اقدامی کنند.

وی یادآور شد: ما از نمایندگان کارگری درخواست داریم مزد منطقه‌ای را قبول نکنند و در این شرایط نمایندگان کارگری از حقوق کارگران دفاع کنند و پشت آنها را خالی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار فقط نهایتا ۱۰ روز از نیاز کارگران را تأمین می‌کند و اگر مزد منطقه‌ای تصویب شود فقط به صورت یک‌طرفه به نفع کارفرماست.

منبع: ایلنا

575157