مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تمدن اسلام جهان‌شمول و پاسخگوی سوالات همه دوران ها است

مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دین اسلام به یک طیف جغرافیایی و مردم خاصی تعلق ندارد، اظهار کرد: تمدن جهان‌شمول و پاسخگوی سوالات همه دوران و عصرها است.
تصویر تمدن اسلام جهان‌شمول و پاسخگوی سوالات همه دوران ها است

به گزارش سایت خبری پرسون، ماموستا عبدالسلام امامی ظهر سه شنبه در همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی» در گرگان با اشاره به اینکه دین اسلام به یک طیف جغرافیایی و مردم خاصی تعلق ندارد، اظهار کرد: تمدن جهان‌شمول و پاسخگوی سوالات همه دوران و عصرها است.

وی افزود: برای رسیدن به وحدت اسلامی باید فرهنگ گفتگو و قدرت تحمل همدیگر را داشته باشیم.

مشاور اهل سنت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امام جمعه مهاباد با تاکید بر ضرورت عمل به توصیه‌های دین برای اتحاد مسلمانان، گفت: امت اسلامی از طریق تقویت فرهنگ گفتگوی قرآنی و دیپلماسی می‌توانند به وحدت برسند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این همایش وحدت را نیاز ضروری امت اسلامی دانست و گفت: باید تلاش کنیم، این هدف بزرگ به عنوان یک فرهنگ مورد توجه کشورهای مسلمان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تبیین این مهم، تکلیف فردی است و همه مکلف هستیم همانند ادای نماز به عنوان یک واجب عینی، ایجاد وحدت را هم مورد توجه جدی قرار دهیم، افزود: تمدن اسلامی با وحدت کشورهای مسلمان ایجاد خواهد شد و با رسیدن به آن می‌توانیم مقابل دشمنان که آرزویی جز نابودی این دین الهی ندارند ایستادگی کنیم.

نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات جامعه المصطفی گرگان آغاز به کرد.

در این همایش ۲ روزه، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی مذهاب امامیه، حنفی و شافعی و ۵۰ مهمان از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان گلستان حضور دارند.

در برگزاری این همایش ملی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، مؤسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج)، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، همکاری دارند.

منبع: مهر

575680