اجرای رویداد توان همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

دبیر اجرایی رویداد توان گفت: این رویداد قبل از سفر آیت‌الله رئیسی به هر استان برگزار می‌شود و تمام تشکل‌های مردم‌نهاد شامل گروه‌های مردمی، گروه‌های جهادی و مسوولان هر دستگاه اجرایی در آن حضور خواهند داشت.
تصویر اجرای رویداد توان همزمان با سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

به گزارش سایت خبری پرسون، روح‌الله گیلانی روز پنجشنبه در حاشیه رویداد ملی توان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان‌ها، بیان کرد: این رویداد در قالب نشستی توسط ‌شورای عالی جهاد سازندگی برای ایجاد هم اندیشی میان تمام تشکل‌های مردم‌نهاد استانی که مقصد دومین سفر رئیس جمهور است برای احصای مشکلات آن تشکیل می‌شود که سیستان و بلوچستان یکی از این استان‌هاست.

وی افزود: این رویداد قبل از سفر آیت‌الله رئیسی به هر استان برگزار می‌شود و تمام تشکل‌های مردم‌نهاد شامل گروه‌های مردمی، گروه‌های جهادی و مسوولان هر دستگاه اجرایی در آن حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی رویداد توان ادامه داد: میزهای تخصصی نیز با حضور مسوولان مربوطه در این رویداد برگزار می‌شود تا مسائل به‌صورت هدفمند و دسته‌بندی شده در اختیار رئیس جمهوری قرار گیرد.

وی شعار این رویداد را «ایران به توان ما» عنوان کرد و ادامه داد: در آستانه سفر رئیس جمهور رویداد توان با هدف تسهیل‌گری در جلب مشارکت‌های مردمی، بهره‌مندی از تجارب و دانش گروه‌های مردمی در مواجهه و حل مسائل، ایده پردازی و طراحی راهکارهای مردم پایه و امکان سنجی واگذاری حل مسائل به گروه‌های مردمی و جهادی و در نهایت ایجاد حرکت عمومی در راستای تحقق پیشرفت و آبادانی همه جانبه برنامه ریزی شده است.

گیلانی گفت: رویداد توان در ۲ بخش در یک روز برگزار می‌شود بخش اول به برگزاری نشست‌هایی حول عرصه‌ فعالیت گروه‌ها اختصاص دارد، عرصه‌های فعالیت این گروه‌ها عبارت‌اند از اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگی اجتماعی، بهداشت و سلامت و عمرانی زیربنایی که گروه‌ها به بیان تجربیات و ظرفیت‌های خود و بیان مشکلات اساسی مربوط به آن عرصه در استان می پردازند، بخش دوم نشست‌های تخصصی‌تر بامحوریت مسائل خاص استانی مانند کمیسیون بازماندگان از تحصیل، استفاده از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری و کمیسیون مناطق محروم و کم برخوردار در چهار شهرستان استان به منظور حل مسائل، ایده پردازی، طراحی راهکارهای مردمی و پیگیری مصوبات در حضور مسوولین استانی و نیز مناطق هدف رئیس جمهور با حضور استاندار آن استان است.

منبع: ایرنا

585936