پلیس راهور همدان:

آغاز طرح برخورد با مخدوش کردن و دستکاری پلاک خودرو

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح برخورد با مخدوش کردن، دستکاری، پوشاندن و مخفی کردن پلاک از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و متخلفان ضمن توقیف وسیله نقلیه به مرجع قضایی معرفی شدند.
تصویر آغاز طرح برخورد با مخدوش کردن و دستکاری پلاک خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ ابراهیم فارسی روز شنبه اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در پلاک و تغییر دادن در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم است و راننده به مرجع قضایی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی رانندگان خودرو و موتورسیکلت که اقدام به مخدوش کردن و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه می کنند به ۶ ماه تا یکسال زندان محکوم می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تاکید کرد: همچنین نصب پلاک سایر وسایل نقلیه بر روی خودرو جرم محسوب و مجرم بر اساس قانون مجازات می شود.

سرهنگ فارسی تاکید کرد: برخی رانندگان بر این باورند که با پوشاندن یکی از اعداد پلاک انتظامی یا تغییر آن می توانند از جریمه رهایی یابند و جریمه آنها برای خودروی دیگری ثبت شود.

وی اظهار کرد: در حالیکه کاربران و اپراتورهایی که در پشت دوربین در حال ثبت پلاک خودروهای متخلف است، با بهره گیری از سامانه شماره گذاری پلاک را با نوع خودرو تطبیق می دهند و می توانند پلاک اصلی خودرو را شناسایی کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: شماری از موتورسواران نیز اقدام به پوشاندن و مخفی کردن پلاک وسیله نقلیه با قرار دادن تلق مشکی و انداختن زنجیر بر روی پلاک می کنند تا به این روش بتوانند به راحتی تخلف کنند که این قبیل موتورسیکلت ها هم توقیف می شود.

سرهنگ فارسی ادامه داد: طرح برخورد با مخدوش کردن، دستکاری، پوشاندن و مخفی کردن پلاک از اواخر هفته گذشته آغاز شده است و متخلفان ضمن اعمال قانون، توقیف وسیله نقلیه به مرجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایرنا

585969