راهیابی 36 نفر به مرحله نهایی جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اظهار داشت: از بین ۱۳۲ نفر که برای حضور در جشنواره علوی اعلام آمادگی کردند، ۳۶ نفر به مرحله نهایی که در این استان برگزار می شود، راه یافتند.
تصویر راهیابی 36 نفر به مرحله نهایی جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید رازقی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره ملی مشاعره علوی در بوشهر اظهار کرد: از ۳۶ نفر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره، ۱۶ نفر زیر ۱۶ سال سن دارند.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره مشاعره علوی متشکل از نمایندگان دانشگاه‌ها، هیئت اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر، نهادهای همکار و مرتبط با این برنامه فرهنگی از شهریورماه ایجاد و آغاز به فعالیت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر یادآور شد: امسال مشاعره علوی در فرآیندهای پیش از برگزاری همچون تبلیغات محیطی، ساخت و پخش تیزر، موارد مربوط به اسکان، پذیرایی، تهیه جوایز و اختصاص فضای برگزاری با همکاری و پای کار بودن تمامی نهادهای استانی همراه بوده است.

رازقی با اشاره دائمی شدن دبیرخانه مشاعره علوی در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، تصریح کرد: مهرماه امسال رونمایی از پوستر انجام و تندیس اهداشونده به نفرات برتر با اقتباس از نماد بومی استان و مکتب اهل بیت(ع) و سیره زندگی مولای متقیان طراحی شده است.

وی ادامه داد: به نفر اول ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال، نفر سوم ۳۰ میلیون ریال و نفر چهارم ۲۰ میلیون ریال اهدا و به تمامی شرکت‌کنندگان نیز هدایایی تعلق می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: این جشنواره روز هفتم بهمن همزمان با ایام میلاد نور با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی غدیر، دانشگاه خلیج، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان بسیج اساتید، سازمان بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، صدا و سیما و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: براساس تصویب اعضای دبیرخانه جشنواره این رقابت‌ها در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد برگزار می‌شود.

رازقی بیان کرد: یکی از موضوعات مهمی در حال اجرا در دانشگاه آزاد اسلامی، تقریب مذاهب است که دبیرخانه آن با توجه به تراکم جمعیتی در جنوب استان دایر و در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: دیگر اقدام مهم این دانشگاه ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب ذیل مسئله مهم تقریب مذاهب بوده که رشته‌های مورد توجهی برای واحدها و مراکز دانشگاهی جنوب استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

586290