برگزاری مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با فرا رسیدن ایام رجبیه از برگزاری مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان خبر داد.
تصویر برگزاری مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده افزود: عبادت و راز و نیاز به درگاه الهی در ایام خاص از جمله اعتکاف، مقید به زمان و مکان بوده و آیینی فرادیانی به شمار می رود که در آیات الهی از جمله آیه ۱۲۵ سوره بقره به آن اشاره شده است.

وی اظهار کرد: آیین معنوی اعتکاف از پنجم تا هفتم بهمن ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب در ۵۰ مسجد در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد تا مومنان از این فرصت برای خلوت با معبود و تهذیب دل و روحشان از زنگار معاصی بهره برده و سالی معنوی را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اعتکاف امسال در کنار دعا و نیایش، سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مشاوره، کتابخوانی، مولودخوانی و نیز مداحی و گرامیداشت ایام برای مومنان تدارک دیده شده است تا در مدت سه روز گوشه‌نشینی و خلوت در مساجد بتوانند حال و هوای معنوی خود را اعتلا دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب بیان کرد: در این سه روز علاوه بر دعا و نیاش برنامه‌های متعددی از جمله برپایی سخنرانی، محفل انس با قرآن، جلسات مباحثه و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مشاوره، کتابخوانی، مولودخوانی، مداحی و نماز جماعت و گرامیداشت ایام پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: این مراسم از اذان صبح روز پنجشنبه پنجم بهمن مصادف با ۱۳ رجب آغاز و تا اذان مغرب روز شنبه هفتم بهمن مصادف با ۱۵ رجب برگزار خواهد شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

مرتضی قبادی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲ -۳۳۷۱۷۵۷۱ تماس حاصل کنند، افزود: آیین معنوی اعتکاف در ۱۷ مسجد شاخص و محوری شهرستان اردبیل در ۳۷ مسجد استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: ادارات تبلیغات اسلامی از معتکفین در ۲ بخش خواهران و برادران بنا به ظرفیت هر مسجد و با توجه به گروه‌های مختلف سنی و اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، هیات‌های مذهبی، فعالان فرهنگی و قرآنی ثبت‌نام می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال مساجد محل اعتکاف در قالب‌های مختلف اعم از اعتکاف اولی‌ها، جوانان، هیات‌ها، طلاب، دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی در ۲ بخش خواهران و برادران در رده‌های سنی و مختلف تقسیم‌بندی شده و معتکفین برای مساجد مورد نظر ثبت‌نام می‌کنند.

منبع: ایرنا

586939