مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر موجب امیدواری نخبگان شده است

رئیس کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر در مرزهای دانش حرکت می‌کند، گفت: وجود این مرکز، موجب امیدواری نخبگان شده است.
تصویر مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر موجب امیدواری نخبگان شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، از بوشهر، کامران باقری لنکرانی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهای خیلی مهم برای نگهداشت نیروهای نخبه وجود فرصت کار و فرصت پیشرفت است.

وی تصریح کرد: وجود مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر که در مرزهای دانش حرکت می‌کند، موجب امیدواری نخبگان شده است که بتوانند امیدوارانه و اثرگذار فعالیت علمی داشته باشند.

لنکرانی با بیان اینکه باید بر روی مسئله امیدواری نخبگان و مهیا کردن زمینه اثرگذاری فعالیت علمی آن‌ها بیشتر کار شود گفت: باید جاهایی داشته باشیم که نخبه برای اینکه برای کشورش اثرگذار باشد بتواند جذب شده و در آنجا اثرگذار باشد و آثار آن به نمایش بگذارد.

رئیس کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی اظهار داشت: تأسیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر نقش مهمی در جذب نیروهای نخبه داشته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی سلامت که حدود 9 سال پیش توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد اضافه کرد: یکی از بندهای آن تولیت نظام سلامت با مسئولیت وزارت بهداشت است.

لنکرانی با تأکید بر تقویت بخش سلامت با نگاه بین بخشی و فرا بخشی افزود: آنچه مربوط به ارتقا سلامت، خود مراقبتی و پیشگیری بیماری‌هاست، بخش خیلی مهم از آن خارج از وزارت بهداشت است و ما احتیاج داریم در این زمینه همکاری با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی داشته باشیم و این تعامل دوسویه می‌تواند یک پیشرفت سریع را در شاخص‌های بهداشتی برای کشور فراهم کند.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد مهمترین عامل کاهش مرگ‌ومیر مادران باردار در مقطعی در کشور مربوط به توسعه دسترسی‌ها مانند جاده‌های مناسب و مهمترین عامل کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر 5 سال ارتقا سواد مادران بوده است.

رئیس کارگروه جنوب فرهنگستان علوم پزشکی افزود: این موارد به ظاهر بهداشتی به نظر می‌آیند ولی تأثیر آن در بهداشت و درمان و شاخص‌های سلامت حتی از واکسیناسیون بیشتر و بالاتر بوده است.

لنکرانی افزود: اگر بتوانیم نگاه بین بخشی را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهیم می‌توانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی هر دو در کنار هم اثربخش در بهبود وضعیت سلامت دانست و خاطرنشان کرد: این شورا به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم جلسات لازم برگزار شده که امیدواریم اثرگذاری خوبی بر فعالیت‌های بین بخشی داشته باشد.

منبع: تسنیم

587058