معاون درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ خبر داد:

5700 کودک در استان فارس دچار سوء تغذیه هستند

معاون درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ گفت: به علت عدم آگاهی والدین از‌ چگونگی استفاده از مصرف غذای سالم، بسیاری از کودکان دچار سوء تغذیه غذایی هستند.
تصویر 5700 کودک در استان فارس دچار سوء تغذیه هستند

به گزارش سایت خبری پرسون،از فارس؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 5 هزارو 700 کودک در استان فارس دارای سوء تغذیه هستند.

عباس رضائیان زاده امروز در نشست خبری اظهار داشت: برای مقابله با سوء تغذیه کودکان از سوی وزارت رفاه ۶ میلیارد تومان برای تهیه بسته تغذیه غذایی کودکان اختصاص یاقته است.

وی خاطر‌ نشان کرد: در راستای آموزش‌ والدین از سوی کارشناسان مبنی بر‌ اینکه کودکان به چه نوع غذای سالمی نیاز دارند در دفتر بهبود تغذیه رسیدگی قرار می گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به علت مصرف بی رویه نمک بسیاری از بیماران به بیماری قلبی، کلیوی و سکته مغزی مبتلا می کند.

عباس رضائیان زاده اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از ابتلا به بیماری پر فشار خون اطلاعی ندارند و ۵۰ درصد مابقی که از ابن نوع بیماری آگاه هستند به پزشک مراجعه کرده و ۳۰ درصد از این تعداد به علت عدم مراجعه به مراکز درمانی فشار خون آن‌ها کنترل قابل کنترل نیستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه حساسیت نسبت به اهمیت مصرف غذی سالم توجه بیشتر در خرید سبد غذایی دارند، افزود: اگر هزینه مالی را وقف تهیه حوزه سالم کنند در مقابل انواع بیماری مصون هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد مصرف فرآورده‌های لبنیاتی به ویژه شیر‌خاطر نشان کرد: فراودهای لبنی در ایران روزانه 250 گرم است و این رقم به 104 گرم کاهش یافته است که سیر‌ نزولی را طی‌ می کند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار از سوی دانشگاه شیراز در 9 ماهه سال جاری مصرف شیر‌در نوجوانان 23 درصد، جوانان 21.8، میانسالان 21.7 و‌ سالمندان 20 درصد است.

معاون درمان و بهداشت از مضر بودن مصرف دریاچه نمک در شیراز خبر داد و افزود: برای اطلاع شهروندان از مصرف بی رویه نمک از سوی گروه‌های هدف معاونت بهداشت و درمان، بهروزان در مدارس‌ مشغول نحوه مصرف نمک به دانش‌آموزان هستند چراکه بی توجهی به استفاده بیش از حد موجب مشکلات گوارشی،‌ سکته‌ مغزی و‌ دیگر‌ بیماری‌ها را‌ به وجود می آورد.

منبع: پرسون

587129