کاشت نهال در پارک مینیاتوری آمل

به یاد 67 شهید جنگل و حماسه ششم بهمن سال 60 آمل، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در پارک مینیاتوری تا حد فاصل پل شهدای ششم بهمن درختکاری کرد.
تصویر کاشت نهال در پارک مینیاتوری آمل

به گزارش سایت خبری پرسون، با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و با همراهی ستاد مردمی حماسه ششم بهمن و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در پارک مینیاتوری تا حد فاصل پل شهدای ششم بهمن درختکاری شد. در این مراسم به یاد 67 شهید جنگل و حماسه ششم بهمن سال 60 آمل نهال کاشته شد.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان؛ امام جمعه آمل در حاشیه این آیین گفت: هر هفته مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی، ملی و آئینی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از بین رفتن آیین‌ها چیزی به عنوان هویت برای ملت باقی نمی‌گذارد، افزود: در میراث فرهنگی به دنبال حفظ و حراست از آثار باستانی و مکان‌های تاریخی هستند، زیرا اماکن تاریخی نشانه و ریشه هویتی یک تمدن، مکتب و ملت هستند.

حجت الاسلام یعقوبیان تصریح کرد: کاشت نهال به نام و یاد شهدای جنگل ششم بهمن سال 1360 آمل نیز یک واقعه تاریخی است که با نابودی کمونیست‌ها در جنگل سبب شد این حادثه در تاریخ ماندگار شود.

امام جمعه آمل گفت: آیندگان باید به تاریخ خود ببالند و می‌بینیم امروزه برخی کشورها که ریشه و تاریخی ندارند، دست به خرید تاریخ می‌زنند، ولی در آمل که یک شهر تاریخی است، حماسه ششم بهمن نقطه عطف در تاریخ انقلاب بوده است.

حجت الاسلام یعقوبیان با اشاره به اتفاقات آن تاریخ افزود: در مجاورت بیمارستان 17 شهریور، در محلاتی مثل اسپه کلا، بیش از هزار سنگر ساخته شد و کوچه پس کوچه‌ها شاهد درگیری مردم و نیروهای شاه بودند و آمل به شهر هزارسنگر معروف شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری آمل نیز با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای حماسه مردمی ششم بهمن سال 60 آمل گفت: با طرح کاشت نهال به یاد حماسه 6 بهمن، سعی شد تا در راستای پاسداشت افتخارآفرینان این شهر سهیم باشیم.

حسن مهدوی‌فر افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل در توسعه سرانه فضای سبز شهری متناسب با اقلیم منطقه، از سال گذشته کاشت درخت جنگلی هیرکانی را در دستور کار کاشت قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از هزار اصله نهال از گونه انجیلی و گونه‌های جنگلی در میادین، بلوارها و پارک‌های سطح شهر کاشته شده است، تاکید کرد: برای زیباسازی سیمای شهری کاشت گل‌های فصلی نیز مطابق دفترچه کاشت سازمان از گونه‌های مختلف برای فصل بهار شروع شده است.

مبارزه مسلحانه منافقین و گروهی از مارکسیست‌ها با عنوان سربداران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در چهارم و پنجم بهمن ماه سال 1360 آغاز شد و پس از 48 ساعت درگیری سرانجام در تاریخ 6 بهمن با تمرکز و تلاش نیروهای انقلاب، پلیس و بسیجیان، شهر آمل پس گرفته شد.

منبع: تسنیم

587253