ورود سامانه بارشی از دوشنبه به کرمانشاه

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام هشدار سطح زرد، گفت: موج اول از سامانه‌ای بارشی از عصر امروز دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
تصویر ورود سامانه بارشی از دوشنبه به کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز دوشنبه اظهار کرد: موج اول از سامانه‌ای بارشی از عصر امروز دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پیامد آن وزش باد و بارندگی در سطح استان است.

سعید قاسمی افزود: بارش که از بعدازظهر سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه و در نیمه شمالی نمود بیشتری خواهد داشت در ارتفاعات و گردنه‌ها، به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه از اواخر روز دوشنبه در استان آغاز و تا بعدازظهر روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت یادآور شد: این سامانه عمدتاً نیمه شمالی استان، شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

قاسمی ادامه داد: با ورود این سامانه همچنین، تشدید وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه، ممکن است جو نیمه غربی، بخصوص نواحی مرزی را کم و بیش غبارآلود کند.

وی تاکید کرد: در روز پنجشنبه موقتاً از شدت ناپایداری در نقاط مختلف استان کاسته می‌شود؛ اما موج دوم از سامانه مذکور، که از هسته سردتری برخوردار است؛ طی ساعاتی از اواخر روز پنجشنبه تا روز یکشنبه، سبب بارش برف و باران در سطح استان خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: دمای هوا که امروز مختصراً افزایش می‌یابد؛ از روز سه شنبه به آرامی روندی رو به کاهش خواهد یافت و کاهش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

قاسمی نسبت به لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید و کندی در تردد وسائط نقلیه طی این مدت هشدار داده و توصیه کرد طی این مدت ضمن احتیاط در رانندگی از فعالیت‌های کوه نوردی و ترددهای غیرضروری اجتناب شود.

هشدارهای هواشناسی دارای سه سطح زرد ، نارنجی و قرمز است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

ان هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند و از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایرنا

587322