هشدار/ احتمال ریزش سنگ و بهمن در این جاده ها!

مدیرکل هواشناسی استان البرز از احتمال ریزش سنگ و بهمن در جاده های کوهستانی استان خبر داد.
تصویر هشدار/ احتمال ریزش سنگ و بهمن در این جاده ها!

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ پیمان کرمی اظهارکرد: تغییر شرایط جوی ، خطر ریزش سنگ و سقوط بهمن در محورهای کوهستانی این استان به ویژه جاده کرج - چالوس را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: رانندگان باید در این شرایط جوی از توقف در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی بیان کرد: در صورت بارش برف و لغزنده بودن سطح محورها، رانندگان با سرعت مناسب حرکت کنند ضمن آنکه همراه داشتن زنجیر چرخ به ویژه در جاده های کوهستانی الزامی است.

وی افزود: در صورت ضرورت انجام سفر در جاده های البرز ، رانندگان خودروهای خود را به لوازم ایمنی ، تجهیزات زمستانی و چراغ های مه شکن مجهز کنند.

کرمی تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .

استان البرز دارای یک هزار و۵۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است .

مدیرکل هواشناسی استان البرز پیش تر اعلام کرد: سامانه جوی از شامگاه امروز دوشنبه با بارش برف و وزش تندباد در این استان فعال می شود.

"آرش بهاروند احمدی" گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی حاکی از این است که از اواخر امروز در استان البرز بارش ها به صورت برف و باران و کولاک آغاز و تا روز چهارشنبه هفته جاری دراین استان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

597389