جذب ۸۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون در استان کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام جذب ۸۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون، گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند جهت تشکیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کنند.
تصویر جذب ۸۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون در استان کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی چاله‌چاله روز سه‌شنبه با بیان اینکه مکانیزاسیون از بخش‌های مهم در حوزه کشاورزی است که تاثیر قابل توجهی در افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و آسان کردن عملیات سخت کشاورزی دارد، افزود: تاکنون ۸۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون در استان جذب شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون یک ساله بوده و متقاضیان دریافت این تسهیلات می توانند جهت تشکیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در راستای توسعه مکانیزاسیون و همچنین افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید و مدیریت زمان؛ جهاد کشاورزی از محل خط ۱۱مکانیزاسیون با همکاری بانک کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی مساعدت لازم را با متقاضیان خواهد داشت.

چاله‌چاله با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون پنج ساله بوده و به صورت سالیانه دریافت می شود، افزود: این تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد و براساس دستورالعمل بانک مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه در قالب خط ۱۱ مکانیزاسیون، هزار و ۷۵۰میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافته است تاکید کرد: با جذب ۸۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات، ۴۴۹ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی به ناوگان مکانیزاسیون استان افزوده می شود.

چاله‌چاله ضریب مکانیزاسیون استان کرمانشاه را ۲.۰۱۸ عنوان کرد و ادامه داد: با جذب تسهیلات خط ۱۱ مکانیزاسیون، ضریب مکانیزاسیون استان در پایان سال به ۲/۳ درصد خواهد رسید.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای ۳۲ هزار دستگاه انواع تراکتور، بیش از ۸۷۰ دستگاه انواع کمباین برداشت غلات و ۱۱۰هزار انواع ادوات دنباله بند است، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

منبع: ایرنا

597656

مطالب مرتبط