وزیر ارتباطات:

سیگنال ماهواره «مهدا» دریافت شد

وزیر ارتباطات در پیامی پس از پرتاب موفق ماهواره «مهدا» به فضا، از دریافت سیگنال آن خبر داد. دریافت سیگنال به‌ معنای موفقیت پروژه پرتاب و عملکرد صحیح ماهواره در مدار است.
تصویر سیگنال ماهواره «مهدا» دریافت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از پرتاب موفق ماهواره «مهدا» در ویراستی نوشته است:« به لطف خدا یازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم با موفقیت انجام و برای نخستین‌بار،ماهواره‌بر سیمرغ بطور همزمان ماهواره مهدا و 2محموله تحقیقاتی دیگر را باموفقیت در مدار قرارداد و سیگنال مهدا هم دریافت شد.

این دستاورد مهم را به مردم عزیز، متخصصین فضایی بویژه همکارانم در پژوهشگاه فضایی و وزارت دفاع تبریک عرض میکنم.»

گفتنی است، صبح امروز هشتم بهمن ماه ماهواره «مهدا» با ماهواره‌بر «سیمرغ یک» به مدار 450 درجه پرتاب شد. در این پرتاب ۲ ریزماهواره نیز به همراه ماهواره مهدا پرتاب شدند و مهمترین دستاورد در این پرتاب عملیات «تزریق چندگانه» بود که محقق شد. «مهدا» از سری ماهواره‌های مخابراتی بوده و در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، ماهواره‌بر سیمرغ توانسته ماهواره مهدا و دو نانوماهواره دیگر را با موفقیت در مدار تزریق کند و این برای نخستین بار است که متخصصان فضایی سه ماهواره داخلی را همزمان با ماهواره‌بر بومی در مدار قرار می‌دهند.

منبع: فارس

598061