نکات طلایی خرید پالتو مردانه

تجربه‌ی داشتن یک تیپ بی نقص به کمک یک پالتوی مردانه اصلا پیچیده و دور از ذهن نیست، فقط کافی است تا شما نکاتی را بدانید و در خرید پالتوی مردانه رعایت کنید. اگر تاکنون این نکات را نمی‌دانستید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.
تصویر نکات طلایی خرید پالتو مردانه

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از لباس‌هایی که در زمستان به آقایان کمک می‌کند تا بسیار خوش پوش و جذاب به نظر برسند، پالتوها هستند. پالتوهای مردانه شاید به اندازه‌ی پالتوهای زنانه متنوع و رنگارنگ نباشند اما این آیتم‌ها در عین سادگی، استایل‌های شیک و متنوعی را برای شما ایجاد می‌کنند. تجربه‌ی داشتن یک تیپ بی نقص به کمک یک پالتوی مردانه اصلا پیچیده و دور از ذهن نیست، فقط کافی است تا شما نکاتی را بدانید و در خرید پالتوی مردانه رعایت کنید. اگر تا کنون این نکات را نمی‌دانستید، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی چند مدل از شیک‌ترین پالتوهای مردانه، نکاتی را که در انتخاب درست پپالتو به شما کمک می‌کند را برایتان بازگو کنیم تا در نهایت خرید و استایل رضایت بخشی را تجربه کنید.

در فصل زمستان، اغلب مردم فکر می‌کنند که باید همیشه خوش استایل بودن را فدای گرم شدن کنند و به همین دلیل بدون توجه به نکات استایل کردن انواع مختلف لباس‌های زمستانی، فقط به دنبال پوشیدن لباسی هستند که آن‌ها را در برابر سرمای شدید زمستان حفظ کند. اما پیشرفت صنعت مد طی چند سال اخیر و همچنین ارائه‌ی لباس‌های متنوع و زیبا با توانایی گرم نگه داشتن بالا باعث شده تا دیگر خوش استایل بودن در زمستان یک امر بعید و محال نباشد.

نکات خرید پالتوی مردانه که تا کنون نمی‌دانستید!

انتخاب درست پالتوی مردانه در نهایت تعیین می‌کند که استایل شما تا چه حد خوب است. پالتویی که شما در استایلتان از آن استفاده می‌کنید باید طبق یک سری نکات طلایی و مهم خریداری شود تا کاملا برازنده‌ی شما باشد. ما در ادامه برخی از این نکات را بررسی خواهیم کرد.

انواع مختلف پالتوهای مردانه را بشناسید

اورکت‌ها یا پالتوهای کلاسیک

این مدل پالتوهای مردانه، از گذشته تا حال در ترندهای پوشاک مردانه جای داشته اند و هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند. اورکت‌ها اغلب قد بلندی دارند به شکی که بلندی آن‌ها تا روی زانو یا حتی پایین‌تر از آن هم می‌رسد. جنس اورکت‌های مردانه متنوع است و در دوخت این مدل لباس از اواع مختلفی از پارچه‌های ضخیم مثل فوتر، پارچه‌های پشمی و ... استفاده می‌شود. در زیر اورکت‌ها نیز از آیتم‌های متفاوتی می‌توان استفاده کرد و در واقع برای ست شدن در استایل‌های مختلف منعطف‌اند. شما اورکت را می‌توانید با انواع بلوزهای بافت مخصوصا بافت‌های یقه اسکی، انواع پلیور و هودی‌ها و حتی پیراهن‌های مردانه در کنار انواع شلوار جین یا کتان یا هر نوع شلوار ساده‌ی مردانه ست کنید. اورکت‌ها حتی قابلیت پوشیده شدن روی کت‌و شلوارهای رسمی را نیز دارند. اورکت‌ها برای استایل‌های رسمی زمستانه، انتخابی مناسب و کم ریسک محسوب می‌شوند.

ترنچ کت‌ها

این مدل پالتوهای مردانه را با نام بارانی نیز می‌شناسند. قد ترنچ کت‌های مردانه از اواسط ران تا اواسط ساق پا متغیر است و در دوخت این مدل لباس مردانه از پارچه‌های ضد آب مثل پارچه‌های شمعی استفاده می‌شود که باعث می‌شود رسالت اصلی این نوع لباس حفاظت از شما در برابر خیس شدن باشد. ویژگی اصلی ظاهری ترنچ‌ کت‌ها، قد بلند لباس، وجود بند در سر آستین و دور کمر و داشتن دکمه‌های بزرگ دو ردیفه است. ترنچ کت‌ها نیز مانند اورکت‌ها قابلیت ست شدن با طیف وسیعی از آیتم‌ها را دارند و می‌توانید آن‌ها را با انواع شلوار جین و کتان یا شلوار رسمی مردانه و انواع پیراهن یا بلوزهای پاییزه و زمستانه ست کنید.

خرید پالتو شیک مردانه

پالتو ملوانی

پالتوهای ملوانی یا کت‌های ملوانی، انواع دیگری از پالتوهای مردانه هستند که برخلاف اورکت‌ها قد کوتاهی دارند و تا کمی پایین‌تر از باسن می‌آیند. در جلوی این مدل پالتوی مردانه دو ردیف دکمه‌ی درشت دوخته شده است. یقه‌های پالتو پهن هستند و دو دوخت آن نیز از انواع پارچه‌های پشمی استفاده می‌شود ک از این رو به پالتو ملوانی، پالتوی پشمی نیز می‌گویند. پالتوی ملوانی یک انتخاب شیک و زیبا برای استایل‌های زمستانه محسوب می‌شود و در استایل‌های رسمی نیز کاربرد دارد.

اصول انتخاب پالتو مردانه

بامبر جکت

بامبر جکت ها یا کاپشن‌های خلبانی، برخلاف تصور عموم مردم در دسته‌ی پالتوهای مردانه جای می‌گیرند. این مدل لباس‌ها در ابتدا برای استفاده‌ی اختصاصی خلبانان طراحی شده بودند اما با گذشت زمان راه خود را به دنیای مد پوشاک مردانه و حتی زنانه باز کردند و اکنون به عنوان یکی از انواع جدید پالتوهای مردانه در نظر گرفته می‌شوند. در ابتدا از چرم برای تهیه‌ی بامبرجکت‌ها استفاده می‌شد اما امروزه این لباس‌ها را از نایلون یا پارچه‌های پشمی نیز تهیه می‌کنند. در جلوی این مدل پالتوی مردانه دکمه وجود ندارد و قسمت جلویی لباس به وسیله‌ی زیپ بسته می‌شود. در قسمت یقه، سر آستین‌ها و لبه‌ی پایینی لباس نیز کش پهن کار شده است. بامبرجکت‌ها آیتم‌هایی غیر رسمی و راحت و اسپورت برای زمستان محسوب می‌شوند و شما می‌توانید با ست کردن بامبرجکتتان با انواع تیشرت و بلوز و انواع شلوار جین یا کتان در کنار کفش‌های راحت، کتانی یا بوت‌های غیر رسمی، یک استایل راحت و روزمره را بسازید.

بامبر جکت

به ضخامت و جنس پارچه‌ی به کار رفته در دوخت پالتو دقت کنید

یک پالتوی مردانه‌ی خوب در زمستان، پالتویی است که علاوه بر زیبا و شیک بودن، بتواند شما را به حد کافی گرم کند. میزان توانایی لباس برای حفظ شما در برابر سرما، به ضخامت و جنس پارچه‌ای که برای دوخت پالتو استفاده شده است بستگی دارد. بنابر این حتما این مورد را در هنگام خرید بررسی کنید. پالتوهایی با پارچه‌ی نازک‌تر نیز برای فصل پاییز یا اوایل بهار مناسب‌اند.

راحتی لباس را مد نظر قرار دهید

فراموش نکنید که زیباترین لباس دنیا هم اگر راحت نباشد، شما را آزار خواهد داد. پس حتما راحتی پالتویی را که خریداری می‌کنید مد نظر قرار دهید تا از انتخابتان تا مدت‌ها راضی و مسرور باشید. راحتی یعنی لباس دارای دوخت مناسب باشد و پارچه‌ی آن بدنتان را نخورد یا در پوست شما ایجاد حساسیت نکند.

پالتویی را انتخاب کنید که دقیقا اندازه‌ی شما باشد

سایز لباس یک پارامتر مهم در انتخاب آن محسوب می‌شود چون لباسی که سایز شما نباشد تنتان نمی‌رود و حتی اگر بتوانید آن را بپوشید هم اصلا زیبا و راحت نخواهد بود. لباس گشاد نیز در تن زار می‌زند و از زیبایی استایل شما می‌کاهد پس پالتوی مد نظرتان را جوری انتخاب کنید که دقیقا فیت تن شما باشد.

پالتویتان را متناسب با فرم اندامتان انتخاب کنید

اندام‌های افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد تپل و برخی لاغر هستند و به همین دلیل لازم است تا هر شخصی در هنگام انتخاب پالتو، فرم اندام خود را در نظر بگیرد. برای مثال اگر شما فردی با اندام سیبی شکل و تپل هستید، بهتر است بیش‌تر به سراغ پالتوهایی با رنگ‌های تیره تر بروید و بالعکس اگر لاغر هستید رنگ‌های روشن انتخاب‌های شایسته‌تری برایتان هستند. یا اگر فردی هستید که شکم و پهلوی بزرگی دارید، بهتر است پالتویی را انتخاب کنید که در قسمت کمر آزادتر باشد.

قد پالتو را متناسب با قدتان انتخاب کنید و به قد آستین دقت کنید

اگر قد کوتاهی دارید، یک پالتوی بلند می‌تواند شما را کوتاه‌تر از آن چه که هستید نشان دهد. بنابراین بهتر این است که مدل‌های کوتاه‌تر پالتوی مردانه مانند پالتوی ملوانی را انتخاب کنید. اگر قد بلندی دارید می‌توانید هم پالتوی بلند بپوشید و هم پالتوی کوتاه فقط حواستان باشد که اگر پاهای کشیده و لاغری دارید، یک پالتوی کوتاه می‌تواند پاهای شما را کشیده‌تر هم نشان دهد پس پیشنهاد اول ما به شما پالتوهای کمی بلندتر و با قدی تا روی زانو هستند. علاوه بر قد خود لباس، قد آستین را هم بررسی کنید. آستین پالتوی شما نباید بالاتر از مچ شما قرار بگیرد و همچنین نباید کل دستتان را بپوشاند. قد مناسب برای آستین پالتو تا روی مچ دست شما است.

سعی کنید پالتویی را انتخاب کنید که تطبیق پذیر باشد

انتخاب یک پالتو که هم زیبا و شیک باشد، هم شما را به خوبی گرم کند و هم قابلیت ست شدن با انواع مختلف لباس‌را داشته باشد و در عین حال بتوانید در موقعیت‌های مختلفی از آن استفاده کنید، یک برد بزرگ محسوب می‌شود. پس در هنگام خرید پالتو به سراغ مدل‌هایی بروید که در کنار آن بتوانید از آیتم‌های مختلف لباس‌های کمدتان استفاده کنید. علاوه بر این توجه کنید به سراغ مدلی بروید که در استایل‌های رسمی و غیر رسمی قابل به کار گیری باشد.

از جزئیات مهم پالتویی که انتخاب کرده اید غافل نشوید

بعد از این‌که کلیات لباس مانند سایز، قد، رنگ، مدل و ... را بررسی کردید، نوبت به جزئیات آن می‌رسد. جزئیات پالتوی شما شاید خیلی به چشم نیایند اما در شکل نهایی پالتو و استایل شما تاثیر غیر قابل انکاری دارند. برای مثال به محل قرار گیری دوخت شانه‌ی پالتو توجه کنید. این دوخت باید به موازات شانه‌ی شما قرار بگیرد. همچنین سلامت زیپ، دکمه‌ها، جا دکمه‌ها و ... ذا بررسی کنید. کیفیت دوخت نیز بسیار مهم است. دوخت پالتو باید محکم باشد تا در هنگام شست‌وشو باز نشود.

نکات گفته شده، تقریبا تمام آن چیزهایی بودند که رعایت آن‌ها باعث می‌شود تا شما بهترین خرید را تجربه کنید. برخی موارد دیگر مثل قیمت نیز برای برخی افراد ملاک است. در بحث قیمت عوامل بسیاری دخیل هستند مثلا کیفیت لباس و برند تولید کننده‌ی آن و برخی موارد این چنینی باعث می‌شوند پالتوی مد نظر شما گران‌تر یا ارزان‌تر باشد. شما بر اساس بودجه‌ای که برای خرید پالتو در نظر گرفته‌اید و کیفیت مورد انتظارتان می‌توانید از میان پالتوها با رنج قیمت‌های مختلف، آن چیزی که برایتان مناسب تر است خریداری کنید.

پالتو مردانه شیک را از کجا بخرم

خوشبختانه با رشد صنعت پوشاک در کشور ما امروزه شاهد برندهای معتبر و با کیفیتی در این صنعت هستیم. از جمله این برند ها مطرح میتوان به هاکوپیان ، زاگرس پوش، گراد، ال سی من و .... اشاره کرد. اما در این چند سال اخیر زاگرس پوش توانسته با تکیه بر دانش روز و استاده از متخصصصین داخلی رشد بسیار خوبی در صنعت پوشاک داشته باشد. پبیشنهاد ما خرید لباس از زاگرس پوش می باشد. این مجموعه با تولید انواع کت شلوار، کت تک، شلوار مردانه، کاپشن و پالتو و همچنین پوشاک خانم ها مانند مانتو، شومیز، کاپشن زنانه و ... میتواند انتخابی هوشمند برای خرید حضوری و اینترنتی پوشاک باشد.

منبع: زاگرس پوش

598261