استخدام پرستار در منزل تهران

استخدام پرستار در منزل یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده هایی است که ناچارند پدر و مادر سالمند خود و حتی کودک خود را برای ساعات زیادی در خانه تنها بگذارند. فردی که به عنوان پرستار استخدام می شود باید توانایی برقراری ارتباط با کودک و یا سالمند را داشته باشد. به عبارتی اولین هدف از استخدام این افراد، پر کردن جای خالی دیگر اعضای خانواده است.
تصویر استخدام پرستار در منزل تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در وهله بعدی توانایی و دانش کافی نسبت به انجام مسئولیت ها است که اهمیت می یابد. این پرستار باید مسئولیت پذیر بوده و تمامی فعالیت های روزانه را به نحوه احسنت انجام دهند.

از آنجایی که مجموعه ایده آل آسایش در زمینه اعزام پرستار سالمند و پرستار کودک فعالیت می کند، بد ندانستیم نکات مهمی که باید قبل از استخدام پرستار کودک و پرستار سالمند بررسی شود را مرور کنیم تا شما بتوانید به راحتی بهترین انتخاب را داشته باشید:

نکات مهم در استخدام پرستار سالمند

پدر یا مادری که نیاز به پرستار در منزل دارند، اغلب با بیماری هایی درگیر هستند که توانایی انجام فعالیت های روزانه را از آن ها گرفته است. از طرفی تنهایی و نبود فرزندان در طول روز آن ها را آزار می دهد و نیاز به یک همدم دارند. پس می توان گفت در استخدام پرستار سالمند باید به خوش صحبت و خوش برخورد بودن آن ها توجه داشته باشید. از دیگر ویژگی های یک پرستار سالمند که در زمان استخدام باید به آن توجه داشت، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

تجربه کاری پرستار را بررسی کنید

اگر سالمند شما به بیماری خاصی دچار است، حتماً به میزان تجربه پرستار سالمند اهمیت دهید. به صورت طبیعی هر انسان در برخورد اول خود با یک پدیده غیرعادی دچار اضطراب می شود و ممکن است نتواند عکس العمل درستی از خود نشان دهد؛ اما پرستاران سالمندی که در زمینه بیماری های رایج سالمندان تجربه دارند، بسیار سریع می توانند مشکل را برطرف نمایند.

پرستاری خوش صحبت استخدام کنید

سالمندان همیشه از تنهایی خود رنج می برند و به دنبال یک گوش شنوا هستند تا با او صحبت کنند. پس پرستار سالمند باید توانایی برقراری ارتباط درست با سالمند را داشته باشد تا این خلأ بیمار برطرف شود. لازم به ذکر است که یک هم صحبت خود می تواند بسیاری از مشکلات روانی سالمندان مانند افسردگی را درمان کند.

مهارت پرستار را بررسی نمایید

اصولاً پرستار سالمند در سه دسته مهارتی تقسیم بندی می شوند:

  • پرستاران عادی

این پرستاران تنها برای انجام فعالیت های خانه استخدام می شوند و بعضی از آن ها می توانند شب ها در خانه شما بخوابند تا سالمند تنها نباشد؛ اما هیچ مهارتی در زمینه مراقبت های اولیه پزشکی ندارند.

  • پرستاران نیمه متخصص

این پرستاران این توانایی را دارند که فشار خون و قند خون سالمند را بررسی نمایند. بعضی از این پرستاران از عهده تزریقات و پانسمان زخم ها نیز بر می آیند و می توانند کمک های اولیه لازم برای مواقع ضروری را انجام دهند.

  • پرستاران متخصص

این پرستاران مدرک پرستاری داشته و این توانایی را دارند که تمامی خدمات یک پرستار بیمارستان را ارائه نمایند. این نوع پرستار سالمند برای سالمندانی که بیماران سخت و صعب العلاج دارند استخدام می شوند.

قبل از استخدام نیاز سالمند خود را براورد نموده و بهترین نوع پرستار را برای راحتی وی استخدام کنید.

زمان حضور پرستار در منزل را بررسی کنید

قبل از استخدام پرستار سالمند در منزل باید در مورد زمان حضور او در منزل فکر کنید. آیا نیاز دارید که یک پرستار شبانه روزی استخدام کنید؟ آیا تا زمانی که در منزل حضور ندارید به پرستار نیاز دارید و یا اینکه ساعاتی از روز برای حضور پرستار در منزل کافی است؟

تصمیمی که گرفته می شود در قیمت پرستار سالمند تأثیرگذار است. از این رو بهتر است قبل از استخدام به این موضوع فکر کنید.

پرستار صبور استخدام کنید

گاه بیماری باعث می شود که سالمندان نتوانند بر اعصاب خود مسلط شوند. در این مواقع تندخویی سالمند تشدید می شود و تنها یک پرستار سالمند صبور است که می تواند شرایط را تحمل نماید تا سالمند به شرایط عادی بازگردد. از این رو داشتن صبر و حوصله یکی از مهم ترین ملاک های یک پرستار سالمند با تجربه است.

نکات مهم در استخدام پرستار کودک

بدیهی است که دنیای امروز این ضرورت را ایجاب می کند که مادران نیز در بیرون از خانه مشغول به کار شوند. در صورت اتخاذ چنین تصمیمی چند گزینه پیش روی شما است که شاید بتوان گفت بهترین آن ها استخدام پرستار کودک در منزل است؛ اما در زمان استخدام به چه مسائلی دقت نماییم؟

توانایی برقراری ارتباط را بررسی کنید

پرستار کودک باید مهارت برقراری ارتباط با کودک را داشته باشد. یک کودک نیاز دارد در طول روز بازی کند و به دنبال یک همبازی است. یک پرستار با تجربه این توانایی را دارد که در حین بازی با کودک به او مسائل اخلاقی و یا حتی درسی را آموزش دهد.

مدرک تحصیلی پرستار سالمند را چک کنید

اصولاً پرستاران سالمند باید در حوزه روانشناسی، علوم تربیتی و ... مدرک تحصیلی داشته باشند. داشتن یک مدرک مرتبط با کار نشان دهنده این است که پرستار توانایی تعلیم و تربیت کودک شما را دارد.

برنامه پرستار برای یک روز کودک را از او جویا شوید

بدیهی است که کودک در طول روز نیاز به بازی، آموزش، تماشای تلویزیون، بیرون رفتن، استراحت و تغذیه دارد. در صورتی که نیازهای روزانه یک کودک تأمین شود، نه تنها رشد جسمی خوبی خواهد داشت، بلکه از لحاظ روانی نیز به آرامش می رسد. از این رو پرستار کودک باید برنامه درستی برای یک روز کودک داشته باشد تا همه نیازهای کودک تأمین شود.

دانش پزشکی پرستار کودک را بررسی کنید

بهتر است یک پرستار کودک در منزل دانش کافی نسبت به مراقبت های اولیه را داشته باشد تا بتواند در موقعیت های ضروری اقدام مناسب را انجام دهد.

مسئولیت های پرستار کودک را تعیین کنید

بدیهی است که هر چه میزان کار پرستار در خانه کمتر باشد، او بهتر می تواند در کنار کودک شما باشد و با او وقت بگذراند؛ اما در صورتی که تمایل دارید یک رشته مسئولیت را بر عهده پرستار بگذارید باید از قبل با او در مورد فعالیت هایی که انتظار دارید انجام دهد صحبت کنید و با هم به توافق برسید. بدیهی است که مسئولیت بیشتر قیمت پرستار کودک را افزایش خواهد داد.

قبل از استخدام زمان حضور پرستار را تعیین کنید

قبل از اینکه نسبت به استخدام پرستار کودک در منزل اقدام کنید باید زمان حضور او در منزلتان را تعیین نمایید. اصولاً پرستاران کودک در ساعات کاری که مادر در خانه نیست، در کنار کودک حضور دارند؛ اما هستند پرستاران کودکی که به صورت 24 ساعته استخدام می شوند و تمام طول روز در خانه هستند. استخدام پرستار کودک به صورت ساعتی نیز امکان پذیر است.

کلام آخر

در این مطلب تلاش داشتیم که درباره نکات مهم قبل از استخدام پرستار در منزل صحبت کنیم. در صورتی که نمی توانید خودتان بر تمامی این نکات توجه داشته باشید، می توانید از ایده آل آسایش کمک بگیرید. این مجموعه، تعدادی از بهترین و با تجربه ترین پرستاران سالمند وکودک در منزل را گرد هم آورده است تا شما بتوانید با خیالی آسوده بهترین پرستار را برای عزیزان خود استخدام کنید.

منبع: موسسه آسایش ایده آل

600124