در خصوص لنز چشمی در مراکز دولتی کمبودی نداریم

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با رد ادعای کاهش عمل جراحی آب‌مروارید به دلیل کمبود لنز، در مراکز درمانی دانشگاه،گفت: تا این لحظه از کمبود لنز به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی نرسیده است.
تصویر در خصوص لنز چشمی در مراکز دولتی کمبودی نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدکاظم زاده با بیان اینکه سالهاست که سازمان غذا و دارو اقدام به مقابله با قاچاق کالا سلامت‌محور کرده است، اظهار کرد: هر گونه کالای سلامت‌محور که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند قابلیت استفاده برای بیماران را ندارند.

وی افزود: بنا بر دستور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هرگونه استفاده از لنزی که در سامانه آیمد ثبت نشده باشد جرم تلقی گشته دانشگاه علوم پزشکی با آن برخورد جدی خواهد کرد مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه گفت: در سال جدید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیم به سهمیه‌بندی لنز چشمی برای اعمال جراحی من جمله آب‌مروارید بر اساس میزان مصرف استان در ماه‌های گذشته کرده است.

کاظم‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر کارشناسان نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق شدند که سهمیه استان در مورد لنز چشمی را بطور کامل دریافت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی وابسته به دانشگاه می‌توانند لنز چشمی را بر اساس سهمیه خود دریافت کرده و هیچ مشکلی دراین‌خصوص وجود ندارد.

وی تشریح کرد: کلینیک‌ها و مراکز خصوصی باتوجه‌به میزان لنز مصرفی خود ضمن ثبت در سامانه‌های مربوطه، می‌توانند برای تهیه لنز خود از وزارت بهداشت اقدام کرده و تقاضای خود را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اعلام و از این طریق میزان درخواست مراکز خصوصی را به وزارت بهداشت اعلام کند و سازمان غذا و دارو، بر اساس اطلاعاتی که دارد سهمیه آنها را مشخص کند.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو با رد ادعای کاهش عمل جراحی آب‌مروارید به دلیل کمبود لنز، در مراکز درمانی دانشگاه، تصریح کرد: تا این لحظه از کمبود لنز به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی نرسیده است.

منبع: مهر

611819