معاون دادگستری استان تهران:

تشکیل ۱۵ پرونده برای جرایم انتخاباتی و صدور ۷ کیفرخواست در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در رابطه با تخلفات و جرایم انتخاباتی گفت: در شهر تهران ۱۵ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است که ۷ فقره آن منجر به صدور کیفرخواست و مابقی در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
تصویر تشکیل ۱۵ پرونده برای جرایم انتخاباتی و صدور ۷ کیفرخواست در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، «نیکوکار» در شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه راهبرد دادگستری استان تهران توجیه و ارشاد و هشدار و انذار جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، توصیه ما قانونگرایی از سوی مجریان و ناظران و داوطلبان انتخابات مجلش شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی در ادامه اظهار داشت: اظهارات داوطلبانی که منجر به ایجاد تفرقه قومی و مذهبی شود از مصادیق مغایر امنیت ملی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران افزود: دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها و تخریب و تهدید و هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی توسط داوطلبان و ستادها و هواداران آنها ممنوع است.

نیکوکار عنوان کرد: از ۱۳ روز گذشته هر روز یک عنوان پیامک حقوقی و قانونی جهت آموزش و توجیه برای قریب به ۴۰۰۰ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تهران ارسال شده است.

معاون قضایی دادگستری استان تهران تصریح کرد: در شهر تهران ۱۵ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است که ۷ فقره آن منجر به صدور کیفرخواست و مابقی در مرحله تحقیقات مقدماتی است در حال حاضر در سطح استان تهران در دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و دادسرا ، ۵۸ شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی تعیین شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه با تدابیر پیشگیرانه صورت گرفته در فیروزکوه و بیشتر شهرهای استان تهران پرونده قضائی در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل نشده است، بر رعایت اصل بی طرفی مجریان و ناظران و همچنین بر عدم استفاده اموال دولتی به نفع یا ضرر نامزدها تاکید کرد.

منبع: خبر فوری

611891