معاون شهردار تهران: اعتماد و مشارکت مردم برای اداره بهتر شهر ضروری است

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ضمن اشاره به استقبال شهروندان از طرح من شهردارم ۲ گفت: مشارکت و اعتماد مردم در مسیر اجرای پروژه‌ها و اداره امور شهری بسیار مهم و ضروری است.
تصویر معاون شهردار تهران: اعتماد و مشارکت مردم برای اداره بهتر شهر ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید باقری روز شنبه در رویداد تحقق برنامه‌های یک هزار و ۱۰۰ طرح من شهردارم یک گفت: بدلیل اجرایی شدن مطالبات شهروندان مرحله دوم این طرح با استقلال بیشتری دنبال شد.

وی افزود: در مرحله دوم که با مشارکت یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر از شهروندان برگزار شد سه هزار و ۶۷۹ طرح به رای مردم گذاشته شد که در نهایت ۲ هزار و ۹۵۹ طرح پیشنهاد شده از سوی مردم انتخاب شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در طرح من شهردارم یک، حدود ۱۱ درصد بودجه سرمایه ای شهرداری تهران به اجرای یک هزار و ۱۰۰ طرح اختصاص داشت و امسال نیز حدود ۱۱ درصد بودجه سرمایه‌ای شهرداری که افزایش چند برابری داشته به اجرا شدن این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: شنیدن مطالبات و درخواست‌های شهروندان بسیار مهم است و تلاش داریم در طرح‌های مختلف مدیریت شهری طرح‌های مناسبی در محلات مختلف تهران اجرا کنیم.

همچنین معاون شهردار تهران به خبرنگاران گفت: اهتمام همکارانم در شهرداری تهران باعث شد در مرحله اول اجرای این طرح شاهد یک جهش در تحقق فوری پروژه ها باشیم به شکلی که این موضوع در ادبیات شهرداری تهران شیوه جدیدی را فراهم کرد.

باقری افزود: در طرح «من شهردارم ۲» نیز شاهد مشارکت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی بودیم؛ لذا نیاز بود که از این اعتماد شهروندان تهرانی قدردانی کنیم که بر همین اساس در قالب یکی از پویش های افتخار و امید جشن اختتامیه ۱۱۰۰ پروژه این طرح در مرحله اول را برگزار کردیم و با قدرت تمام نسبت به اتمام پروژه های دیگر اقدام خواهیم کرد تا در مرحله دوم این طرح شاهد ارائه خدمات مناسب‌تر باشیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طرح ۸۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به رأی مردم گذاشته شد و توسط مردم اولویت بندی شد، افزود: امسال نیز ۷۷۶۰ میلیارد تومان به رأی مردم گذاشته شد و تمهیداتی اندیشیده شد تا با اجازه شهردار تهران برای اجرای پروژه های این طرح معطل فرایندهای اداری نباشیم و به این ترتیب حرکت پرشتابی آغاز شد.

به گفته باقری، برای این طرح در مرحله دوم ۷۷۶۰ میلیارد تومان در قالب ۳۰۷۹ پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم نیز شهروندان ابتدا پروژه‌ها را پیشنهاد دادند و در مرحله بعد اولویت بندی کردند به شکلی که در مرحله دوم یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند و قطعا اجرای پروژه‌ها نیز به ترتیب انتخاب شهروندان خواهد بود. امیدواریم سال آینده جشن تحقق ۳۰۰۰ پروژه را برگزار کنیم.

وی افزود: در طرح «من شهردارم» پروژه ها در دو قالب پروژه های مستمر محلی و پروژه های غیرمستمر اجرایی شده‌اند که طیف وسیعی از موضوعات شهری توسط مردم انتخاب شده است.

معاون امور مناطق شهرداری تهران نیز گفت: در طرح من شهردارم ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح در مناطق ۲۲ گانه اجرا و عملیاتی کردیم.

عباس شعبانی افزود: بودجه شهرداری تهران برای خدمت بیشتر در مناطق، ۲ و نیم برابر شده و از هشت همت به ۲۰ همت افزایش یافته است و معنایش این است که شهرداران باید با توان بیشتری کار کنند.

وی اضافه کرد: شهر فرسوده است و ضروری است برای نوسازی آن طرح‌ها را در محلات و مناطق شهر با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

منبع: ایرنا

613261