رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد:

اجرای طرح پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در راستای خدمات ایمنی به شهروندان به ویژه در چهارشنبه پایان سال طرح پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز برگزار می شود.
تصویر اجرای طرح پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: برای نخستین بار طرح پویش چهارشنبه‌سوری اصیل با رویکرد آموزش، فرهنگ‌سازی، پیشگیری و آمادگی پایان آخر سال در شیراز اجرا می شود.

محمدهادی عیدی پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مخالف برگزاری جشن، امیدآفرینی، نشاط و شادی در قالب موازین فرهنگ اسلامی نبوده و با مواردی که ایمنی و سلامت شهروندان را با خطر روبه‌رو کند، موافق نیستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا 15 اسفندماه، شیراز با بیش از 23 هزار و 504 حادثه روبه‌رو بوده است که نسبت به 21 هزار و 497 حوادث سال گذشته، این میزان 10 درصد افزایش داشته است، افزود: بیش از 27 هزار و 914 تماس تلفنی با سامانه 125خدمات آتش‌نشانی، اجرای پویش نجات طبیعت، کاهش آتش‌سوزی در ارتفاعات شیراز، کاهش 16 درصدی گازگرفتگی، 217 نوبت بازدید از دودکش لوله‌ها ، وسایل ایمنی، 168 تماس مشاوره‌ای رایگان و نیز کاهش آتش‌سوزی حادثه چهارشنبه آخر سال ازجمله عملکرد این سازمان در سال جاری است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در مورد توصیه‌های ایمنی در مقابله با حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: مراقبت از فرزندان از سوی خانواده‌ها، ایمنی در پوشش، خودداری از تولید، نگهداری، حمل نارنجک دست‌ساز، ایجاد حریق درکنار بیمارستان‌ها، باغات، استفاده از ظرف آب هنگام بروز آتش‌سوزی، ممانعت از ریختن مایعات قابل اشتعال هنگام حریق و ریختن آب 10 تا 15 دقیقه بر روی موضعی که دچار آتش‌سوزی می‌شود از دیگر مواردی که شهروندان باید رعایت کنند.

عیدی پور با تأکید بر اینکه نشت گاز طبیعی، پیک‌نیک‌های مسافرتی، اتصال برق، آشپزی در آپارتمان و منازل مسکونی، جابجایی اشیاء اشتعال‌زا، از جمله مواردی است که در آتش‌سوزی نقش اساسی دارد، بیان داشت: اجرای طرح بام در محلات، فرهنگسراها، آموزش پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی که در این راستا در سال جاری هیچ‌گونه حوادث فوتی ناشی از آتش‌سوزی به سامانه 125 آتش‌نشانی شهرداری شیراز گزارش نشده است.

613424

مطالب مرتبط