تغییرات فرماندهان ارشد انتظامی در سال 1402

طی سال ۱۴۰۲ فرماندهی کل انتظامی پس از مدت‎‌ها گمانه‌زنی و انتظار شاهد تغییرات گسترده چه در حوزه استانی و چه در حوزه ستادی بود که در ادامه به تغییرات فرماندهان ارشد انتظامی فراجا خواهیم پرداخت.
تصویر تغییرات فرماندهان ارشد انتظامی در سال 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ به حکم رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا سکان انتظامی و پلیس کشور را در دست گرفت. این فرمانده سابق پلیس تهران بزرگ، طی سالهای پیش از فرماندهی کل خود در مرکز مطالعات راهبردی فراجا فعال بود.

شعار «معماری جدید فراجا» از نخستین اولویتی بود که سردار رادان در دستور کار قرار داد و انتخاب چنین شعار و برنامه‌ای نیز ناشی از درک و مطالعات این فرمانده کهنه کار در مرکز مطالعات فراجا دارد. با توجه به چنین شعاری، به طور تغییرات در بدنه فراجا به خصوص فرماندهان ارشد و قرارگیری پلیس‌های تخصصی در سنگر خود امری اجتناب‌ناپذیر بود.

سردار رادان در نخستین گام سردار سید سعید منتظرالمهدی را به عنوان سخنگو و معاون اجتماعی فرماندهی کل در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ منصوب کرد و پس از آن با تغییر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و اعطای ماموریت جدید به سردار رحیمی در ریاست پلیس امنیت اقتصادی و انتصاب، پرونده تغییرات فراجا را در سال ۱۴۰۱ بست.

فرمانده کل انتظامی در سال ۱۴۰۲ تغییرات روسای پلیس تخصصی و فرماندهان ارشد ستاد کل فراجا را در ۱۸ اردیبهشت کلید زد و نخستین تغییرات را از حوزه مشاور فرماندهی کل و حوزه منابع انسانی آغاز کرد.

به حکم فرماندهی کل انتظامی، «سردار سرتیپ دوم سلیمان ملک زاده» به عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و دولت فراجا و «سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس شریعتی» مشاور فرمانده کل و رئیس دفتر ویژه فراجا منصوب شدند.

همچنین پس از آن «سردار سرتیپ دوم علی بزرا» به عنوان دستیار ویژه فرمانده کل در امور بازنشستگان فراجا و «سردار سرتیپ دوم محمدرضا ضابط» به عنوان جانشین معاونت نیروی انسانی فراجا مسئولیت جدید خود را بر عهده گرفتند.

ایستگاه بعدی تغییرات در حوزه مشاوران و رفاهی فرماندهی کل بود که به دستور سردار رادان، «سرتیپ پاسدار هابیل درویشی» به سمت مشاور فرمانده کل و فرمانده قرارگاه مسکن فراجا انتخاب و منصوب شد.

پلیس پیشگیری از دیگر بخش‌های دیگر فراجا بود که در سال ۱۴۰۲ شاهد تغییر فرماندهی بود و «سرتیپ دوم پاسدار علی مؤیدی خرم آبادی» به عنوان جایگزین سردار بنی اسدی‌فر به عنوان رئیس پلیس پیشگیری فراجا منصوب شدند.

سردار بنی‌اسدی‌فر تنها حدود ۱۴ ماه مسئولیت پلیس پیشگیری را بر عهده داشت و کمتر از ۲ ماه مانده به پایان خدمت سردار اشتری فرمانده اسبق کل انتظامی به این سمت منصوب شده بود. سردار مویدی نیز پیش از این طی ۶ سال گذشته ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در وزارت کشور بر عهده داشت.

«سرتیپ دوم پاسدار رضا بنی‌اسدی‌فر» نیز به عنوان فرمانده مجموعه تازه تاسیس یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا که پیشتر به صورت استانی بود و به تازگی به مجموعه فرماندهی کل اضافه شد، منصوب گردید.

همچنین همراه با تغییرات در پلیس پیشگیری، «سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر» به سمت مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا به عنوان یکی از مهم‌ترین بازوهای رفاهی مجموعه انتظامی منصوب شدند تا در ادامه تغییرات بنیادی در معماری فراجا، بخش معیشتی نیز متحمل شود.

اما ایستگاه پایانی پس از مدت‌ها گمانی زنی پلیس راهور فراجا بود. طی حکمی از سوی فرماندهی کل سردار سیدتیمور حسینی به عنوان رئیس پلیس راهور منصوب شد تا مدیریت پنج ساله سردار سرتیپ سیدکمال هادیانفر بر مجموعه راهنمایی و رانندگی به پایان برسد.

سردار حسینی پیش از این به مدت سه سال و از سال ۱۳۹۹ سمت جانشینی رئیس پلیس راهور فراجا را بر عهده داشت.

منبع: ایرنا

624627