سفر به توریستی‌ترین کشورهای آسیا با ویزافوری: چین، دبی و تایلند!

در بین کشورهای مختلف، دریافت ویزای چین، ویزای دبی، ویزای تایلند و سفر به این کشورها طرفداران زیادی دارد که علت آن به جاذبه‌های فراوان و مزایای آن‌ها برمی‌گردد. دریافت هر یک از این ویزاها مستلزم رعایت شرایط و قوانین مربوط به آن‌هاست که در ادامه به هر یک می‌پردازیم.

تصویر سفر به توریستی‌ترین کشورهای آسیا با ویزافوری: چین، دبی و تایلند!

به گزارش سایت خبری پرسون، سفر به کشورهای مختلف یا اقامت موقت در آن‌ها می‌تواند تجربۀ بی‌نظیری باشد که به مدد موسساتی مثل ویزافوری، دیگر یک رویا نیست و می‌توان آن را به راحتی محقق کرد. در بین کشورهای مختلف، دریافت ویزای چین، ویزای دبی، ویزای تایلند و سفر به این کشورها طرفداران زیادی دارد که علت آن به جاذبه‌های فراوان و مزایای آن‌ها برمی‌گردد. دریافت هر یک از این ویزاها مستلزم رعایت شرایط و قوانین مربوط به آن‌هاست که در ادامه به هر یک می‌پردازیم.

شرایط و مراحل دریافت ویزای چین

نخست، باید به چین بپردازیم؛ کشوری پهناور با بی‌شمار جاذبه‌های طبیعی و سازه‌های تاریخی که می‌تواند از بهترین مقصدها برای سفر باشد. جهت رفتن به این کشور، لازم است متاقضیان ویزای توریستی چین را دریافت کنند. کشور چین برای مهاجران و افرادی که به چین سفر می‌کنند، با توجه به هدف سفر یا مهاجرتشان، انواع ویزا را در نظر گرفته است که ویزای L ویزای توریستی آن است و برای افرادی صادر می‌شود که قصد بازدید از این کشور را دارند.

شرایط دریافت ویزای توریستی چین

شرایط دریافت ویزای توریستی چین چندان پیچیده نیست و سخت‌گیری خاصی دربارۀ آن وجود ندارد. این شرایط، عبارت‌اند از:

  • داشتن بلیت رفت و برگشت؛
  • ارائۀ مدرکی دال بر رزرو هتل در چین؛
  • ارائۀ دعوت‌نامه (درصورت داشتن آن)؛
  • نامۀ تمکن مالی برای اقامت موقت در چین هنگام سفر (فقط مبلغ موجود در حساب مهم است)؛
  • ارائۀ مدارک لازم مثل پاسپورت معتبر، عکس و….

مراحل دریافت ویزای توریستی چین

مراحل دریافت این نوع ویزای چین بسیار ساده است. فرد ابتدا باید فرم درخواست ویزای چین را به شکل آنلاین دریافت کند، از روی آن پرینت بگیرد و بعد از پُرکردن آن، امضایش کند. بعد از این کار، باید برای رزرو وقت از سفارت چین اقدام کند و در موعد مقرر، به همراه فرم درخواست ویزا و تمامی مدارک لازم، به سفارتخانۀ چین برود و منتظر دریافت ویزا بماند. جواب این درخواست با ایمیل به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

هزینه ویزای توریستی چین

تعیین هزینۀ این ویزا می‌تواند با توجه به موسسه‌ای که فرد برای انجام کارهای خود انتخاب می‌کند و سایر شرایط صورت بگیرد، بااین‌حال در یک نگاه کلی، هزینه ویزای چین برای توریست‌ها در سال جدید می‌تواند از 350 تا 450 دلار متغیر باشد.

شرایط و مراحل دریافت ویزای دبی

دیگر منطقۀ محبوب بین گردشگران، دبی است که می‌توان با دریافت ویزای توریستی به آن سفر کنند. ویزای توریستی دبی انواع مختلفی دارد که به‌طور کلی در 3 دسته خلاصه می‌شوند؛ ویزای توریستی عادی (با اعتبار ده‌روزه)، ویزای توریستی یک‌ماهه و ویزای توریستی دوماهه که مورد دوم و سوم می‌توانند هم به صورت 1 بار ورود و هم چند بار ورود، صادر شوند. علاوه‌براین امکان دریافت ویزای دبی فوری نیز فراهم است که این نوع ویزا معمولا طی 24 ساعت صادر می‌شود و بهتر است این کار به موسسات زبده‌ای مثل ویزافوری سپرده شود.

شرایط دریافت ویزای توریستی دبی

برای دریافت این نوع ویزای دبی، لازم است که از شرایط زیر پیروی کرد:

  • دختران زیر 18 سال نمی‌توانند بهتنهایی ویزای توریستی دبی را بگیرند و باید همراه با پدر یا مادر خود باشند.
  • ارائۀ مدارک لازم مثل اسکن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، اسکن کارت ملی، اسکن صفحۀ اول شناسنامه و... ضروری است.
  • فرد نباید مشکلات امنیتی داشته باشد و تهدیدی برای کشور امارات محسوب شود.

مراحل دریافت ویزای توریستی دبی

افرادی که واجد شرایط فوق باشند، می‌توانند برای دریافت این نوع ویزای دبی اقدام کنند. مراحل لازم، عبارت‌اند از:

  • درخواست ویزا: در مرحلۀ اول لازم است که فرد فرم درخواست ویزا را به شکل آنلاین دریافت کند و بعد از گرفتن پرینت، آن را با دقت تکمیل و سپس امضا کند.
  • پرداخت هزینۀ ویزا: پساز تکمیل فرم، هزینۀ آن باید کاملا پرداخت شود. این هزینه با توجه به نوع ویزا می‌تواند متفاوت باشد.
  • ارسال مدارک: پساز پرداخت هزینه، فرد باید تمامی مدارک خواسته‌شده مثل پاسپورت معتبر، بلیت رفت و برگشت و... را اسکن و ارسال کند.
  • دریافت ویزا: بعد از اینکه درخواست فرد تایید شد، ویزای دبی بهشکل آنلاین برای او صادر می‌شود و ایمیل خواهد شد.

هزینه ویزای توریستی دبی

قیمت این نوع ویزای دبی به اعتبار ویزای توریستی و بزرگسال یا کودک‌بودن فرد بستگی دارد. قیمت ویزای تویستی ده‌روزه برای بزرگسال 310 درهم و برای کودک 170 درهم است. قیمت ویزای یک‌ماهه برای بزرگسال 330 درهم و برای کودک 170 درهم و قیمت ویزای دوماهه برای بزرگسال 550 درهم و برای کودک 280 درهم است.

شرایط و مراحل دریافت ویزای تایلند

یکی دیگر از کشورهایی که سفر به آن برای ایرانیان بسیار جذاب است، کشور تایلند است که برای رفتن به آنجا و لذت‌بردن از جاذبه‌ها و طبیعت زیبایش، باید ویزای توریستی تایلند را دریافت کرد. این نوع ویزای تایلند به‌طور کلی دارای 2 نوع است که عبارت‌اند از ویزای یک بار ورود و ویزای چند بار ورود.

ویزای یک بار ورود تا 3 ماه اعتبار دارد و به کمک آن می‌توان 60 روز در تایلند اقامت داشت که امکان تمدید آن برای 30 روز دیگر هم وجود دارد و مجموعا می‌توان حداکثر 90 روز با آن در این کشور ماند. ویزای چند بار ورود، اعتبار 6 ماهه دارد و فرد در هر بار ورود می‌تواند 60 روز در تایلند بماند و امکان تمدید 30 روزۀ آن نیز وجود دارد.

شرایط دریافت ویزای توریستی تایلند

شرایط دریافت این نوع ویزای تایلند چندان پیچیده نیست. خیلی از ملیت‌ها برای سفر به این کشور حتی نیازی به دریافت ویزا ندارند اما ایران جزو این کشورها نیست و به همین دلیل ایرانیان باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. شرایط دریافت آن نیز به صورت زیر است:

  • گردشگران باید تمکن مالی لازم برای سفر و اقامت کوتاه‌مدت در این کشور را داشته باشند.
  • افراد زیر 18 سال به تنهایی نمی‌توانند به این کشور سفر کنند و حضور والدینشان الزامی است.
  • این ویزا به مصاحبه نیاز ندارد و بدون مصاحبه، صادر می‌شود.
  • مدارک لازم مثل پاسپورت و... باید بهشکل دقیق و کامل، آماده و ارسال شوند.

مراحل دریافت ویزای توریستی تایلند

مراحل دریافت این ویزا چندان سخت نیست. افرادی که برای سفر و گردش، خواهان دریافت ویزای تایلند هستند، ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کنند، سپس به سایت کنسولگری تایلند مراجعه کنند یا وقت سفارت بگیرند، مدارک مورد نیاز را آماده کنند و آن‌ها را به شکل آنلاین یا حضوری و از طریق پست ارسال کنند، هزینه‌های لازم را بپردازند و در انتظار تایید درخواست‌شان بمانند. درصورتی که مشکل و نقصی در مدارک وجود نداشته باشد، ویزای توریستی تایلند برای آن‌ها صادر می‌شود.

هزینه ویزای توریستی تایلند

قیمت ویزای تایلند به نوع آن یعنی یک بار ورود یا چند بار ورود وابسته است و به همین دلیل می‌تواند بین 60 تا 160 یورو متغیر باشد که سالانه تغییر می‌کند و به همین دلیل لازم است که قیمت آن قبل‌از سفر حتما چک شود.

سخن پایانی

کشورهای چین، دبی و تایلند از پرطرفدارترین مناطق جهان بین گردشگران هستند که این مسئله با جاذبه‌های بسیار و مزایای سفر به آن‌ها مرتبط است. برای رفتن به این کشورها باید ویزای چین، ویزای دبی و ویزای تایلند را تهیه کرد که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط خاص خود هستند و برای اخذ آن‌ها باید مراحلی را طی کرد. درصورت طی دقیق این مراحل، فرد موفق به گرفتن ویزا و سفر به دل‌انگیزترین و توریستی‌ترین مناطق آسیا خواهد شد.

منبع: ویزافوری

625222