نرخ بیکاری از 10 درصد به 7 درصد رسیده است

سخنگوی دولت اضافه کرد: ۳۱۸ طرح جذب سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شد و موفق به جذب ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه شدیم که یک رکورد است که به افزایش و ثبات رشد کمک می‌کند. هم‌چنین نرخ تشکیل سرمایه ثابت در نه ماهه سال گذشته مثبت بوده است.
تصویر نرخ بیکاری از 10 درصد به 7 درصد رسیده است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 1403، طی سخنانی عنوان کرد: سال گذشته 20 نشست خبری با رسانه‌ها داشتیم که در مجموع به 400 سوال پاسخ داده شد.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی و هم‌چنین روز ملی فناوری هسته‌ای، با اشاره به عملکرد دولت در سال گذشته افزود: با جهاد جمعی و مشارکت بخش‌های مختلف طبق اعلام مرکز آمار، رشد اقتصادی در نه ماهه سال گذشته 6.7 درصد بوده و رشد بدون نفت هم 4.2 درصدی بوده است. این استمرار رشد اقتصادی و افزایشی بودن آن، نشان از این است که رشد با ثبات است و ان‌شاءالله از دوره‌های رکود و عدم رشد دهه 1390 فاصله گرفته‌ایم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: 318 طرح جذب سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شد و موفق به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه شدیم که یک رکورد است که به افزایش و ثبات رشد کمک می‌کند. هم‌چنین نرخ تشکیل سرمایه ثابت در نه ماهه سال گذشته مثبت بوده است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: در انتهای دولت گذشته، برخی مقامات رسمی رسیدن به تورم سه رقمی را مطرح می‌کردند و نه تنها آن عدد تورم 60 درصدی در سال 1400، سه رقمی نشد بلکه پایان سال گذشته به 35 درصد کاهش یافت. امیدواریم این کاهش تورم ادامه یابد و برای مردم هم قابل لمس باشد. هم‌چنین نرخ رشد نقدینگی در پایان سال گذشته 24.3 درصد بود و این نرخ در ابتدای دولت حدود 43 درصد بوده است.

وی گفت: نرخ پایه پولی هم کاهشی بوده است و سال گذشته از 45 درصد به حدود 29 درصد رسیده است و نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصادی در شاخص‌های کلان موثر بوده و امیدواریم در سال جاری در سفره مردم خود را نشان دهد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت سعی کرد با کالابرگ الکترونیکی و بیمه‌های رایگان و تحت پوشش بیمه قرار دادن برخی بیماری‌های خاص، این هزینه‌ها را برای مردم جبران کند‌. نرخ بیکاری از حدود 10 درصد به کانال 7 درصد وارد شده است و نشان می‌دهد اقدامات دولت در این زمینه موثر بوده است. ضمنا آمار احیا و فعال‌سازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به 7000 رسیده است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن با همکاری همه نهادها پیش می‌رود و بیش از دو میلیون و چهارصد هزار مسکن در سطوح و مراحل مختلف در حال ساخت است. هم‌چنین ابتدای دولت 240 هزار واحد مسکن مهر باقیمانده و تکمیل نشده را داشتیم که تا امروز نیمی از این آمار را تکمیل کرده و تحویل دادیم.

منبع: ایرنا

635602