معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان

راه اندازی رصدخانه، به عنوان مهمترین برنامه های سال جاری خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این معاونت در سال گذشته و برنامه های پیش رو در سال جاری، از «چاپ آمارنامه ۱۴۰۲ شهر اصفهان» و «راه اندازی رصدخانه»، به عنوان مهمترین برنامه های سال جاری خبر داد.
تصویر راه اندازی رصدخانه، به عنوان مهمترین برنامه های سال جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان: سعید ابراهیمی با اشاره به اقدامات سال گذشته معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان فعالیت‌های قابل توجهی انجام شد و سامانه مکانیزه HRM را برای ارتباط بین بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان‌ها به‌طور کامل تسری داده و از آن به‌عنوان مبنایی برای تصمیم‌گیری‌های اطلاعات سرمایه انسانی استفاده کردیم.

وی ارتقای سطح کمی و کیفی امکانات رفاهی و تفریحی کارکنان شهرداری را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و افزود: کانون ارزیابی را به‌عنوان الگویی برای ارتقا و توانمندسازی کارکنان اجرایی کردیم، به‌طوری که سیستم ارزشیابی کارکنان تغییرات مناسبی پیدا کرد؛ نظارت بر پیشرفت و اجرای پروژه‌ها به‌صورت مستمر نیز یکی دیگر از فعالیت‌های سال گذشته بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تشکیل نظام یکپارچه حقوق و دستمزد و قراردادهای کارکنان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و اظهارکرد: در سال گذشته نسبت به مدیریت انواع قراردادها و یکسان‌سازی آن‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر مطابق با قانون، دریافت مجوز استخدام نیروی انسانی و جذب ۸۶ کارمند و ۲۸۶ آتش‌نشان، پیشبرد راه اندازی رصدخانه شهر اصفهان و تهیه آمارنامه سال ۱۴۰۱ اقدام شد.

وی اضافه کرد: مانیتورینگی در اتاق شهردار اصفهان نصب شده است تا شاخص‌های حیاتی شهر را به‌صورت مستمر پایش کرده و با استفاده از داده‌های موضوعی و موضعی مکان‌مند در گزارش‌ها، عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شاخص‌های کلیدی آن‌ها را ارزیابی کنیم.

ابراهیمی در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۳ گفت: از جمله این برنامه‌ها، پروژه مرکز تخصصی‌درمانگاهی شهرداری و بهسازی، مناسب‌سازی و توسعه مجموعه‌های رفاهی‌تفریحی، دریافت مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی و افزایش مزایای رفاهی و انگیزشی آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: در بخش بایگانی الکترونیکی پرونده‌ها و حذف فیزیکی آن‌ها با کمک سایر حوزه‌ها و به‌روزرسانی و هدف‌گذاری شاخص‌های ارزیابی عملکرد، فعالیت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. همچنین نسبت به چاپ آمارنامه ۱۴۰۲ شهر اصفهان اقدام کرده و سعی می‌کنیم نظارت‌ها به‌صورت سیستمی و مبتنی بر سامانه‌ها نیز هم در حوزه مناطق و هم در حوزه سازمان‌ها افزایش پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از پیاده سازی ابزار ارزیابی عملکرد در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: از طریق این ابزار می توان به‌صورت نظام‌مند و با استفاده از سامانه‌ها، بخش‌های مختلف را ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه اجرای جشنواره مدیریت عملکرد برای حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است، گفت: در زمینه یکپارچه‌سازی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها با شهرداری فعالیت‌های خوبی انجام شده است که آن را توسعه خواهیم داد. همچنین کنترل پروژه را با قوت و جدیت بیشتری در محدوده زمانی ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که رصدخانه نیز در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود تا بتوانیم در حوزه اطلاعات توسعه مکانی و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

منبع: شهرداری

637338