چند ترفند برای مراقبت و خوش حالت شدن موهای فر

موهای فر نیاز به مراقبت و استفاده از محصولات و مواد ویژه‌ای دارند تا همیشه سالم و شاداب به نظر برسند و دچار آسیب و شکستگی نشوند.
تصویر چند ترفند برای مراقبت و خوش حالت شدن موهای فر

به گزارش سایت خبری پرسون، مراقبت از موهای فر می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با تکنیک‌ها و محصولات مناسب همیشه فرهای سالم و زیبا خواهید داشت. افرادی که موی فری دارند، باید بدانند چگونه از موهای خود مراقبت کنند تا همیشه شاداب و خوش حالت باشد. در ادامه به راهکارها و ترفندهایی می‌پردازیم که باید همواره برای داشتن موی فر جذاب دنبال کنید.

چگونه از موهای فر طبیعی خود مراقبت کنیم؟

موی فر طبیعی یکی از ویژگی‌های زیبا و منحصربه‌فرد است که در همه شکل‌ها و اندازه‌ها از موج‌های شل گرفته تا فرهای تنگ واقعا زیبا است و باعث افزایش جذابیت، زیبایی و اعتماد به نفس می‌شود. مراقبت و نگهداری صحیح از موی فر برای حفظ سلامت و داشتن بهترین ظاهر بسیار مهم است.

انتخاب هوشمندانه شامپو

شستن موها با توجه به بافت مو، اولین و مهمترین مرحله در مراقبت از مو است. شستشو یا پاکسازی تضمین می‌کند که هیچ گرد و غبار، چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست روی پوست سر باقی نمانده است. از شامپوی مخصوص موهای فر و عاری از مواد شیمیایی سمی مانند سولفات‌ها، سیلیکون‌ها، الکل‌ها و پارابن‌ها استفاده کنید.

از شامپو زدن زیاد خودداری کنید

موی فر به راحتی خشک می‌شود. شامپو زدن بیش از حد موها می‌تواند رطوبت طبیعی آن را از بین ببرد. همچنین از حالت‌دهنده‌هایی استفاده کنید که از کوتیکول مو مراقبت می‌شود و در برابر آسیب‌های محیطی سالم می‌ماند. این مورد در مراقبت از موی فر بسیار اهمیت دارد.

مراقبت های قبل از شامپو

قبل از شامپو، موها را جدا کنید و هر بخش از موهای خود را با ماسک مو یا روغن حالت‌دهنده ماساژ دهید. سپس به مدت 20 دقیقه نرم‌کننده روی موهای فر خود بمالید. با یک کلاه یا حوله گرمای بیشتری به موهای خود بدهید تا نرم کننده به خوبی به موهای شما نفوذ ‌کند.

هرگز موهای فر را برس نزنید

قبل از شامپو زدن، یک شانه با دندانه‌های پهن به‌کار ببرید. پس از شستن موها، به سادگی انگشتان خود را از بین موهای خود عبور دهید. وقتی موهای شما خیس هستند، از برس برای شانه کردن استفاده نکنید. شانه کردن موهای خیس باعث شکستن و آسیب دیدن موها می‌شود.

حالت دادن به مو با حرارت متوسط

دمای بالای ابزارهای حرارتی می‌تواند بافت طبیعی فرها را از بین ببرد و آن‌ها را کدر و بی روح کند. استفاده از حالت دهنده حرارتی را محدود کرده و اگر نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، یک اسپری محافظ گرما خوب به‌کار ببرید. برای محافظت از فرهای طبیعی خود از حرارت متوسط استفاده کنید.

موهای فر

از یک شانه با دندانه بسیار پهن استفاده کنید

برای از بین بردن گره‌ موها از یک شانه با دندانه پهن بهره ببرید. از پایین به بالا شانه بزنید تا در صورت وجود، گره‌ها از بین بروند. هر حلقه را می‌توان به‌ عنوان یک نقطه شکست بالقوه در نظر گرفت. برس مو می‌تواند بافت طبیعی موها را خراب کند و به موهای شما آسیب برساند.

همیشه از آب سرد برای مو استفاده کنید

دوش آب گرم باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر و مو می‌شود. در صورت نبود این چربی طبیعی، موها دچار وز، موخوره و شکستگی می‌شوند. شستشو با آب سرد مطمئن‌ترین گزینه برای شماست، چه درحال شامپو زدن و چه حالت دادن به موهای خود باشید.

از مواد طبیعی استفاده کنید

برای موهای فر از ماسک‌ و کرم مو حاوی مواد طبیعی استفاده کنید:

  • ماسکی از روغن زیتون، تخم مرغ، سرکه و سس مایونز درست کنید و روی موهایتان بمالید. بعد از 30 دقیقه با شامپوی ملایم بشویید. درحالی‌که تخم مرغ پروتئین موهای شما فراهم می‌کند، سس مایونز به موهای خشک رطوبت و درخشندگی می‌بخشد.
  • آووکادو سرشار از ویتامین B، E و چربی‌های خوب است. یک آووکادو را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید. این ماسک را روی موی فر خود ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی موها بماند. سپس با شامپوی ملایم بشویید.
  • سرکه سیب، شیر، گیاه شنبلیله و هیبیسکوس مواد طبیعی هستند که به سلامت و تغذیه موها کمک می‌کنند.

روغن برای موی فر

اصول مراقبتی از موها برای تمامی انواع مو، چه صاف و چه فر، تقریبا مشابه هستند. روغن‌های طبیعی منبع غنی ویتامین E و اسیدهای چرب هستند. این اسیدهای چرب باعث حفظ رطوبت در موها می‌شوند. به این ترتیب روغن‌های طبیعی، موخوره را کنترل می‌کنند و موهای فر را بهبود می‌بخشند. چرب کردن و ماساژ دادن روغن‌های طبیعی روی پوست سر باعث افزایش گردش خون و رشد مو می‌شود.

روغن نارگیل

برای موی فر از روغن نارگیل سبک و بدون چربی استفاده کنید. بهتر است با نوک انگشتان خود روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. شما می‌توانید روغن نارگیل را قبل از خواب بمالید و صبح بعد از آن بشویید. همچنین، می‌توانید یک ساعت قبل از شامپو کردن موهایتان از روغن استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون رطوبت زیادی به موها اضافه می‌کند. 2-3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک کاسه بریزید و یک دقیقه حرارت دهید. با نوک انگشتان به‌طور یکنواخت روی پوست سر و موهای خود بمالید. موهای خود را با یک حوله یا کلاه گرم بپیچانید و پس از 45 دقیقه تا 1 ساعت، موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک به خودی خود یک شگفتی است و می‌تواند موهای فر را مرطوب کنید و درخشندگی بیشتری به آن بدهد. توصیه متخصصان مراقبت از مو این است که قبل از خواب از روغن کرچک استفاده کنید و صبح روز بعد شستشو دهید.

روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن آرگان، روغن هسته انگور، روغن آووکادو، روغن گل رز و روغن‌های آیورودا مانند آملا، براهمی، چریش و برینگراج نیز می‌توانند استفاده شوند.

با موی فر چه کاری را نباید انجام داد؟

کارهایی که نباید با موهای خود بکنید عبارتند از:

  • موی فر خود را هر روز نشویید زیرا می‌تواند تمام چربی‌های طبیعی را از بین ببرد.
  • از حالت دهنده حرارتی کمتر استفاده کنید تا رطوبت موها را از بین نرود.
  • از مدل موهایی که باعث کشیده شدن موها و درد پوست می‌شود، بپرهیزید.
  • از محصولات بهداشتی متناسب مانند ماسک موی فر استفاده کنید.

نحوه مراقبت از موی فر

جمع‌بندی

مراقبت ملایم از موهای فر، حالت دادن به حرارت محدود و تمام نکات فوق تمام آن چیزی است که برای حفظ شکل فر و موج‌های مو لازم است. از شامپو زدن زیاد بپرهیزید و مدل موهایی را انتخاب کنید که به آن آسیب نمی‌زنند.

منبع: سریتا

657750