چالش طلافروشان حل شد؟

مروری بر رویدادهای اقتصادی روز گذشته نشان می‌دهد که وزارت صنعت از موضع خود در قبال طلافروشان عقب نشسته و طبق اعلام این وزارتخانه نیازی به ثبت دارایی طلافروشان در سامانه جامع تجارت نیست. دیروز همچنین سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: خودرو ایکس۵۵ پرو به‌دلیل نقص فنی دیگر شماره گذاری نمی شود.
تصویر چالش طلافروشان حل شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مروری بر رویدادهای اقتصادی روز گذشته نشان می‌دهد که وزارت صنعت از موضع خود در قبال طلافروشان عقب نشسته و طبق اعلام این وزارتخانه نیازی به ثبت دارایی طلافروشان در سامانه جامع تجارت نیست. دیروز همچنین سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: خودرو ایکس۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران‌خودرو به‌دلیل نقص فنی دیگر شماره‌گذاری نمی‌شود.

چالش طلافروشان

وزارت صمت در بخشنامه‌ای تسهیلات تازه‌ای برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت در نظر گرفت. در این بخشنامه تأکید شده است که مالیات عایدی سرمایه مشمول واحدهای صنف طلا نمی‌شود؛ همچنین ثبت موجودی اولیه مربوط به دارایی‌های شخصی یا سرمایه‌ای نمی‌شود.

توقف شماره گزاری ایکس 55

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: به‌علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران‌خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره‌گذاری این خودرو متوقف می‌شود. در روزهای گذشته فیلم‌های مربوط به شکسته‌شدن اکسل این خودرو مورد توجه مردم قرار گرفته بود.

سعید غفوری، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران، با بیان اینکه با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم، گفت: تاکنون ۳۰هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین‌تکلیف و معرفی ساکن اخطار داده شده است.

صادرات سیر

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی گفت: سال قبل ۴۰میلیون دلار سیر به ۳۲کشور صادر شده که مقصد نخست صادرات سیر تازه عراق بوده است.

بازبینی دهک ها

صولت مرتضوی، وزیرکار، گفت: دهک‌بندی‌ها هر ۶‌ماه یک‌بار بازبینی و اصلاح می‌شود و امکان دارد کسی از دهک ۴ به دهک ۵ ارتقا یابد و برعکس. این سامانه همواره قابل به‌روزرسانی است.

صادرات دارو

براساس آمار گمرک ایران، واردات و صادرات دارو در سال۱۴۰۲ به‌ترتیب ۲.۳میلیارد دلار و ۱۷۰میلیون دلار بود که بیانگر کاهش ۱۳.۶درصدی واردات و ۱۱درصدی صادرات است.

درآمدهای مالیاتی

براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی، در فروردین‌ماه امسال بالغ بر ۵۶هزار و ۷۱۹میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده است که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰درصدی نشان می‌دهد.

حراج شمش طلا

در بیست‌وچهارمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، با معامله ۳۱۹کیلوگرم شمش طلای استاندارد، رکورد معاملات شکسته شد. میانگین قیمت هر شمش ۴میلیارد و ۴۴۳میلیون تومان بود.

تجارت با انگلیس

وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس اعلام کرد: کل تجارت این کشور با ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۸.۷درصدی به بیش از ۴۲۰میلیون پوند رسید.

منبع: ایسنا

668218