تفاوت های شیلنگ آب ایرانی و خارجی

10 تفاوت مهم شیلنگ آب ایرانی و خارجی- خرید انواع شیلنگ از کارخانه- خرید عمده شلنگ- ویژگی های شیلنگ با کیفیت
تصویر تفاوت های شیلنگ آب ایرانی و خارجی

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر شما تفاوت مهمی بین شیلنگ آب ایرانی و خارجی وجود دارد؟ صادرات شیلنگ آب از ایران چطور است و چقدر سوددهی دارد؟ فکر می‌کنید درصد صادرات این شیلنگ‌ها در دنیا چقدر است؟ شاید باور نکنید! 4 میلیارد و 450 میلیون دلار صادرات فقط صرف شیلنگ آب می‌شود؛ ولی چرا؟

چون این آمار نشان‌دهنده این است که شیلنگ آب یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای جهان محسوب می‌شود و ورود به بازار آن می‌تواند برای هر تاجری منفعت مالی خیلی بالایی داشته باشد. البته صادرات شلنگ ریزه‌کاری‌هایی هم دارد که پیشنهاد می‌کنیم در این باره با کارشناسان تهران شیلنگ ارتباط برقرار کنید و راهنمایی بگیرید.

ویژگی‌های یک شیلنگ آب ایرانی خوب چیست؟

برای خرید یک شیلنگ مطلوب باید از ویژگی‌های این محصول آگاهی کامل را داشته باشید تا بتوانید شیلنگ مرغوبی را خریداری کنید؛ بنابراین چندین ویژگی رایج را برایتان ارائه داده‌ایم که امیدواریم به کارتان بیاید.

ویژگی اول: مقاومت در برابر خوردگی

طبیعتاً در اکثر شیلنگ‌ها مواد به‌کاررفته در آن در برابر خوردگی‌ها مقاومت خیلی بالایی دارد؛ ولی این راه هم فراموش نکنید که برخی دیگر از این محصولات به علت استفاده‌کردن موادی در ساختار آن‌ها باعث دوام شیلنگ در برابر آسیب‌ها می‌شود.

ویژگی دوم: رعایت استانداردهای لازم در تولید محصول

برای اینکه شیلنگ آب بالاترین کیفیت و به اصلاح بهترین کارکرد را داشته باشد، باید در تولید این محصول استاندارهای جهانی رعایت شود.

رایج‌ترین این استانداردها در ساخت این شیلنگ‌ها و سایر آن می‌توان به استاندارد آمریکا SAE، آلمان DIN، استاندارد بین‌المللی ISO و استاندارد اروپا EN اشاره کرد؛ پس حتماً قبل از خرید از داشتن استانداردهای مربوط به ساخت این کالا اطمینان کسب کنید.

ویژگی سوم: شرکت تولیدکننده

شیلنگ آب ایرانی با انواع کیفیت و قیمت‌های مختلفی توسط تولیدکنندگان ایرانی و خارجی تولید و در بازار عرضه می‌شود. بر اساس مواد اولیه به‌کاررفته در این شیلنگ‌ها، محصول فوق باقیمت‌های متعددی به فروش می‌رسد.

شرکت‌های معتبر از متریال بسیار مرغوبی در تولید انواع محصولات خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین از کیفیت بالاتری هم برخوردار هستند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید شیلنگ‌ها از معتبر بودن برند تولیدکننده این محصول مطمئن شوید، سپس برای خرید اقدام کنید.

شیلنگ آب ایرانی در زندگی روزمره چه کاربردی دارد؟

در طول چند سال اخیر شیلنگ‌ها در انواع و مدل‌های گوناگونی توانسته‌اند در امورات زیادی به انسان‌ها کمک و خیلی از کارها را برایشان راحت کنند.

از پرکاربردترین شیلنگ‌ها، نوع PVC یا شیلنگ‌های آب هستند که جنس ژله‌ای مانندی دارند. این شیلنگ‌ها معمولاً برای آبیاری نهال‌ها، گیاهان، باغچه یا حتی باغ‌های بزرگ کاربرد بسیار فراوانی دارند.

شیلنگ ایرانی یا خارجی؟

مقایسه‌کردن شیلنگ آب ایرانی با خارجی بحث تازه‌ای نیست و در کلیه زمینه‌های خریدوفروش در بازار مطرح بوده که موضوع شیلنگ‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست.

اولین سؤالی که ذهن یک مشتری را درگیر می‌کند این است که بین شیلنگ ایرانی و خارجی کدام یک را خریداری کند و چگونه به این قضیه پی ببرد؟

این باور در طولانی‌مدت میان مردم ایران شکل‌گرفته که شیلنگ خارجی مرغوب‌تر است. لازم به ذکر است که این مسئله تا حدود زیادی حقیقت دارد؛ چراکه بهترین در سطح جهان مربوط به شیلنگ‌های آمریکایی و اروپایی هستند.

این موضوع برون‌مرزی بوده و تنها محدود به ایران نیست؛ بنابراین تا حدودی می‌توان این بحث را تأیید کرد؛ ولی این امر بی‌کیفیت بودن شیلنگ‌های ایرانی را تأیید نمی‌کند. چه‌بسا که تعداد زیادی از شلنگ‌ها، ایرانی بود و کیفیت خوبی هم داشته‌اند.

بهترین برندهای شیلنگ ایرانی و خارجی کدام‌اند؟

دقت به برند و کشور سازنده شیلنگ در انتخاب این محصول برای افراد بسیار اهمیت دارد؛ پس تا جایی که امکان دارد سعی کنید برندهای مختلف را بشناسید. برخی از بهترین برندهای شیلنگ خارجی در جدول زیر ارائه شده‌اند.

نام شیلنگ

کشور سازنده

پارکر

آمریکا

ایتون

آمریکا

ایتال فلکس

ایتالیا

گسپاسا

اسپانیا

پیوزی

ایتالیا

آلفاگوما

ایتالیا

پلی هوس

هند

مارسوفلکس

آلمان

الا فلکس

آلمان

فلکسور

آلمان

گود وین

آمریکا

داپستادت

چین

در بازار ایران شیلنگ‌های متعددی تولید می‌شوند که این نوع شیلنگ‌ها فاقد برند هستند و بعضاً با برندهای چینی به فروش می‌رسند. هم اکنون به معتبرترین مارک‌های شیلنگ‌های ایرانی اشاره‌ای می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • ایران یاسا
  • آب‌رسان مروارید
  • فارو
  • کرج ممتاز
  • داراکار
  • آکار
  • ایران لاسا

پرفروش‌ترین شیلنگ‌ها در بازار ایران چیست؟

ویژگی های شیلنگ آب ایرانی جنس خوب

حتماً می‌دانید که بازار شیلنگ در ایران تا حدودی متفاوت است؛ زیرا به دلایلی همچون نوسانات ارزی، تحریم‌های اقتصادی و تحریم ایران توسط فروشندگان جهانی، پیداکردن همه برندها امکان‌پذیر نیست. بیشتر شیلنگ‌هایی که در بازار ایران می‌توانید پیدا کنید، برندهای چینی است.

حتی در بیشتر موارد شیلنگ‌های چینی را به‌عنوان شلنگ‌های اروپایی به مشتریان قالب می‌کنند؛ از این تنها در صورتی می‌توانید از خرید این محصول اطمینان کافی کسب کنید که به فروشنده شیلنگ اعتماد لازم را داشته باشید.

راهنمای خرید شیلنگ آب ایرانی و خارجی

خریدن شیلنگ بصورت عمده و تک به چگونگی اهمیت شما به راهنمای خرید این کالا بستگی دارد. در هنگام خرید شیلنگ‌ها نباید فقط به‌ظاهر این محصولات توجه کنید.

یک سری پارامترهای مهم و مختلفی در این وسط وجود دارند که توجه‌کردن به آن‌ها خالی‌ازلطف نیست و با رعایت این استانداردها می‌توانید خریدی خوب و به‌صرفه داشته باشید.

1. طول شیلنگ

از پارامترهای بسیار مهم در خرید شیلنگ، توجه به طول این کالا است. شیلنگ‌های کوتاه بخصوص در محیط‌های بزرگ، عملکرد لازم را ندارند و نوع بلند آن هم فضای زیادی را اشغال می‌کند و جمع‌کردن آن نیز با دشواری زیادی همراه است.

2. قطر شیلنگ

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب شیلنگ‌ها که بسیاری از خریداران سرسری از آن رد می‌شوند، قطر این کالا است. هر چه‌قدر بدنه شیلنگ‌ها بیشتر باشد در برابر فشار و صدمات از مقاومت بالایی برخوردار است. به‌علاوه اگر قطر داخلی آن کمتر باشد، سیال با فشار زیادی از آن خارج می‌شود.

3. جنس شیلنگ

اهمیت‌دادن به جنس شیلنگ از موارد مهم و حیاتی در انتخاب آن است. در ساخت این شیلنگ از متریال متفاوتی استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به لاستیک مصنوعی، لاستیک طبیعی، نایلون پلی‌اتیلن، پلی‌آمید، پلی‌اورتان، تفلون، استیل و PVC اشاره کرد.

جنس این محصول قاعدتاً بر اساس نوع کاربری مشخص می‌شود. به طور مثال شیلنگ پلاستیکی با لایه تقویتی برای فشار کاری بالا مناسب است.

4. فشار کاری

جنس استفاده شده و تعداد لایه‌ها در میزان فشار کاری شیلنگ بسیار مؤثر است. ناگفته نماند که شیلنگ‌های با فشار بالا نسبت به سایر شیلنگ‌ها قیمت گران‌تری دارند. متریال استفاده شده و پروسه تولید این وسیله پرکاربرد با فشار کاری بالا پیچیده‌تر است؛ ازاین‌رو با نرخ بالاتری در بازار عرضه می‌شود.

5. تعداد لایه های شیلنگ

اگر می‌خواهید شیلنگ مقاومی گیرتان بیاید، حتماً به تعداد لایه‌های آن توجه خاصی داشته باشید؛ چراکه تعداد لایه ارتباط مستقیمی با مقاومت شیلنگ در برابر فشارهای مختلف دارد. علاوه‌برآن برای خرید این کالا با تعداد لایه بیشتر باید هزینه زیادی را بپردازید.

پرفروش ترین شیلنگ ها در بازار ایران

باکیفیت‌ترین شیلنگ آب ایرانی را چگونه بخریم؟

خرید شیلنگ باکیفیت و استاندارد امری ضروری است که در انتخاب آن باید تلاش خود را کرد. شرکت تولیدی تهران شیلنگ یکی از مطمئن‌ترین مراکز خرید انواع شیلنگ‌های صنایع پزشکی، شیلنگ ضد اسید، شیلنگ حرارتی، شیلنگ تراز، شیلنگ باد سیم‌دار و... است که از لحاظ اصالت بودن با کارخانه های خارجی شیلنگ مو نمی‌زند.

تهران شیلنگ تمام تلاش خود را کرده تا جنس‌های مرغوبی را به دست مشتریان برساند؛ پس اگر به دنبال بهترین شیلنگ آب ایرانی و سایر محصولات این‌چنینی هستید، وقت را تلف نکنید و هر چه سریع‌تر به خرید این محصول اقدام کنید.

منبع: tehranhosepvc.com

668242