خانه ای که در آن دختر باشد روزی دوازده برکت در آن فرود می‌آید

خانه ای که در آن دختر باشد روزی دوازده برکت و رحمت از آسمان در آن خانه فرود می‌آید. دختر در خانه ای باشد فرشته ها برای دیدن آن خانه می آیند.
تصویر خانه ای که در آن دختر باشد روزی دوازده برکت در آن فرود می‌آید

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا مشتاقیان در یادداشتی نوشت: ما من بَیْتٍ فِیهِ الْبَنَاتُ إِلَّا نَزَلَتْ کُلَّ یَوْمٍ عَلَیْهِ اثْنَتَا عَشْرَةَ بَرَکَةً وَ رَحْمَةً مِنَ السَّمَاءِ وَ لَا یَنْقَطِعُ زِیَارَةُ الْمَلَائِکَةِ مِنْ ذَلِکَ الْبَیْتِ یَکْتُبُونَ لِأَبِیهِمْ کُلَّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ (مستدرک المسائل، ج 15، ص 116) هر خانه ای که در آن دختر باشد روزی دوازده برکت در این خانه فرود می‌آید و رحمت از آسمان می‌آید دختر در خانه ای باشد فرشته‌ها مرتب می‌آیند به دیدن این خانه. ان شاء الله آن‌هایی که دختر دارند قدر بدانند در وسائل الشیعه باب استحباب طلب البنات یک بابی دارد مستحب است طرف دختر بخواهد. دوم این که می‌دانید اگر یک آقایی اولین فرزندش دختر شد در روایت داریم این نشانه ی برکت و خوش قدمی آن عروس و زن است یعنی زنی که فرزند اولش دختر باشد. این روایات در جوی گفته شده که دختر زنده به گور می‌کردند در جوی گفته شده که دختر را اولاد نمی‌دانستند در جوی گفته شده که پسر خیلی اهمیت داشت لذا خود خدا هم پیغمبر را با یک دختر در عالم مطرح کرد یعنی یازده امام می‌گویند انا بن رسول الله به خاطر حضرت زهرا فرزند پیغمبر هستیم یازده امام افتخارشان این است مادرشان فاطمه ی زهرا سلام الله علیها است . دختر را باید هدیه داد شاد کرد توجه کرد این روایت را ببینید إِنَّ مَنْ فَرَّحَ ابْنَةً فَکَأَنَّمَا أَعْتَقَ رَقَبَةً مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیل (وسایل الشّیعه، ج 21، ص 362) کسی که دخترش را شاد بکند تا دیر نشده کادویی بخرد توجه بکند من ولد اسماعیل مثل این که برده ای را آزاد کرده از فرزندان حضرت اسماعیل آزادی برده خیلی ثواب دارد قرآن می‌فرماید «فَکُّ رَ‌قَبَةٍ» (بلد/ 13) می‌گوید اگر کسی دخترش را خوشحال بکند گویا یک رقبه ای را آزاد کرده این چند روایت را خواندم برای این که اهمیت دختر داری را ما بدانیم.

یه چند جمله ای هم از حضرت معصومه عرض کنم: همه جا اسمشون فاطمه است ولی فقط در یک روایت معصومه داریم.

۱:شنیدید موسی بن جعفر نبودند خونه جمع زیادی از شیعیان یه کشور دیگه آمده بودند سوالاتی داشتند.حضرت معصومه جواب سوالها را در نبود پدر نوشتند.وقتی شیعیان تو راه حضرت رادیدند و جریان رو گفتند و موسی بن جعفر جوابها رو دید فرمود:فداها ابوها.جانم فدای دخترم. اجازه آزمون و خطا دادن و امتحان کردن خود. سعی کنیم به بچه هامون عزت نفس و اراده قوی و اعتماد به نفس یاد بدهیم. گذشته ی تلخ و خطاهاشون رو هی یادشون نیاریم. نگاهمون به آینده باشه. گفت همیشه از شیشه کوچک جلو ماشین به عقب نگاه کن. شیشه جلو برا دیدن جلو. شیشه عقب کوچکه یه کم فقط گذشته اونهم برا عبرت.

۲:مسیری رو حضرت معصومه حرکت کرد از مدینه و اومد به قصد دیدار حجت خدا امام رضا از مدینه به قم. توراه مریض شد سختی کشید.یا بنابر نقلی مسمومیت ولی چند روز پیش یه عده حاضر نبودند تا گلستان شهداء برند با ماشین برا اعتراض به جنایتهای اسرائیل و تشییع شهید زاهدی. حاضر نیست برا نماز صبح ۲متر اونطرف تر بلند شه نماز بخونه.

۳:اسم اصلی ایشان فاطمه و ازدواج نکردنشون مساله ای هست مورد بحث.یک دلیل،نبود هم کفو و یکی هم ترس دیگران از نزدیک شدن به خانه موسی بن جعفر چون نزدیک شدن به خانه ی اهلبیت وداع با سر و دست و پاشون بود.جانشون در خطر میشد اون خواستگار مثلا. ولی ما امروز برا چی ازدواج نه؟ترس از مشکلات اقتصادی، ترس از عدم توانایی تربیت فرزندان. ترس از مسئولیت پذیری.ترس از قرار گرفتن در موقعیت جدید زندگی. ترس از مهریه های کذایی!

ازدواج درست باید کرد. چرا؟ چون متاهل ها۸۰درصد بیش تر از ثروت برخوردارند نسبت به مجردها. تو جرم ها بازپرس سومین سوالش اینه متاهلی یا مجرد؟؟؟ و۷برابر قدرت مدیریت مشکلات متاهلها بیشتر از مجردهاست.

۴:امامزادگان باید بدانیم که پنج دسته هستند. امامزادگانی که فرزند امام بودند. ولی جلالت قدری ندارند. همانطور که پیامبر زادگانی داریم که جلالت قدر ندارند. پسر نوح، در میان امامزادگان تا می‌گویند: جعفر، همه می‌گویند: جعفر کذاب! فرزند امام است و احترامی ندارد ولی یک دسته از امامزاده‌ها خیلی جلالت قدر دارند. بسیار جلیل القدر هستند ولی متأسفانه گمنام هستند و نمی‌دانیم مزارشان کجاست. علی بن جعفر فرزند امام صادق(ع) است که در جلالت قدر باید ساعت‌ها در عظمت ایشان سخن گفت. نمی‌دانیم مزارش کجاست. دسته سوم جلالت قدرشان معلوم است،مزارشان هم معلوم است.مثل امامزاده سیدمحمد،کسانی که از حرم عسگریین برمی‌گردند،زیارت امامزاده سید محمد می‌روند. ولی ما در مورد زیارتشان یا استحباب زیارتشان دلیلی نداریم.

یا اینکه زیارتنامه داشته باشند. دسته چهارم امامزادگانی هستند که هم جلالت قدرشان معلوم است و هم مزارشان معلوم است و هم به ما گفتند: زیارتشان بروید. مثل حضرت عبدالعظیم(س)! بسیار جلیل القدر است و مزارش هم مشخص است. یک دسته از این بالاتر است. دسته پنجم کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه در این دسته است. هم جلالت قدرشان معلوم است. سه امام فرمودند: «من زارها وجبت له الجنه»، «تدخل شیعتی الجنه باجمعهن» همه شیعیان من به شفاعت فاطمه معصومه به بهشت می‌روند.

در مورد عظمت حضرت روایت زیادی شنیدند. از همه بالاتر امام معصوم، ولی و حجت خدا گفته: برو در برابر این بانو بایست و اینطور سلام بده. «السلام علی آدم صفوة الله، السلام علی نوح نبی الله» حضرت ابالفضل(ع) اینطور است. حضرت علی اکبر اینطور است. فاطمه معصومه(س) اینطور است.باز از این بالاتر بعد از سلام های اولیه به انبیاء نوبت سلام به پیامبر اسلام و امیرالمومنین به بعد که میرسد همه خطابها: السلام *علیک* هست. سلام برشما که اینجا حاضر هستید و به اینجا توجه دارید.دیگر سلام ها السلام علی آدم صفوه الله است و به صیغه غیبت است ولی از پیامبر به بعد علیک میباشد.یعنی ۱۴معصوم همه به مدفن حضرت معصومه توجه دارند.

منبع: پرسون

668249