اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل:

دوگانه سوز کردن خودرو یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، 4400 خودرو در سطح  استان دو گانه سوز شده است.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت: استان اردبیل در این دوره از جشنواره تئاتر فجر با چهار اثر نمایشی «شاه اسماعیل»، «سیمرغ»، «بیگانه در خانه» در بخش تئاتر صحنه‌ای و با «گزارش یک عشق نهایی» در بخش رادیو تئاتر حضور دارد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان "کوثر" در جاده سرچم و با بازرسی انجام شده از خودرو مشکوک ۱۰ کیلو و ۵۶۴ گرم طلای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان:

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر ترکی «ایران دل» در اردبیل

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل گفت: جشنواره شعر ترکی آذری «ایران دل» همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی ، به همت حوزه هنری استان اردبیل و همکاری موسسه فرهنگی قفقاز مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان و رادیو برون مرزی آران صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار می‌شود.
احداث پروژه سد کوثر واقع در شهرستان گیوی از سال 1383 با هدف تبدیل 4 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، تأمین آب شرب در بلندمدت و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال آغاز شده که با تامین اعتبارات ‌انتظار می‌رود تا اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۴۵۳۱۵۰۵۲۸۴ تماس حاصل نمایند.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت استان با حضور ۸۰ نفر اعم از همسران و فرزندان طلاب در رشته‌های ترتیل، حفظ، تقسیر قرآن، صحیفه سجادیه همزمان با سراسر کشور در آذرماه در اردبیل برگزار شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مطرح کرد؛

اردبیل با میانگین ۳۲ روز بالاترین آمار رسیدگی به شکایات در کشور را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تنها مرجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که ما با تشکیل هیئت‌های بدوی و تجدید نظر سعی می‌کنیم در خدمت جامعه کارگری و کارفرمایی باشیم.
کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

اجرای مسابقه فرهنگی «برای مادرم»

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای مسابقه «برای مادرم» بمناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: تبیین الگوی سوم زن مسلمان هدف اصلی برنامه های هفته زن است.
معاون آموزش وپرورش اردبیل:

اجرای پویش «هیس‌طوری» در مدارس اردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: پویش ملی کتابخوانی «هیس طوری» با هدف آگاه سازی تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس اردبیل اجرا می‌شود.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: فعالیت ادارات اردبیل به دلیل به فرا رسیدن فصل سرما و ضرورت مدیریت مصرف انرژی فردا با ۳ ساعت تاخیر شروع می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تخفیف ۵۰ درصدی مراکز اقامتی و آبدرمانی‌های استان اردبیل به مناسبت آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و در راستای طرح «حراج سفر» خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۱۲۸ نفر در بهزیستی استان در طول امسال رقم خورده که از اشتغال‌زایی برای جامعه هدف یک هزار و ۳۷۹ نفری در حال حاضر ۸۴ درصد برش استانی محقق شده است.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در دور ششم شورای شهر،بیش از ۵ هزار میلیارد تومان طرح شاخص مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی در راستای درامد پایدار شهری در حال انجام است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: با رانندگان هنجار شکن و آلودگی صوتی در راستای مطالبات عمومی شهروندان در سطح اردبیل برخورد می‌شود.
آیین استقبال از پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس روز شنبه همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان استان در فرودگاه اردبیل برگزار شد.
در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مطرح شد:

وزیر علوم: دشمن متوجه نقش و جایگاه دانشگاه‌های ما شده است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه پرچمدار قانون و مقررات است، گفت: در دانشگاه پرسش و سوال ارزش محسوب می‌شود و باید مطالبه‌گری و پرسشگری را به رسمیت بشناسیم