سمنان

معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت:

وجود ۱۵۲ معدن تعطیل در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از وجود ۱۵۲ معدن تعطیل در استان سمنان خبر داد و گفت: ۷۶ درصد معادل ۳۸۴ واحدهای معدنی استان سمنان بر اساس ارزیابی‌های انجام شده فعال است.
معاون میراث فرهنگی سمنان گفت:

ثبت ملی وقف‌نامه قاضی سمنانی عصر تیموری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: وقف نامه عمید الملک سمنانی، به عنوان اولین وقف ‌نامه از این استان، در فهرست میراث ملی ثبت شد
مدیر امور برق بسطام گفت: ۱۷ ایستگاه هوایی توزیع برق برای برق‌رسانی به مشترکان با ظرفیت ۷۵۵ کیلوولت آمپر از آغاز سال تاکنون در بسطام بهره‌برداری شده است.

۱۲۰ میلیون دلار کالا از سمنان صادر شده است؛

۳۷ کشور جهان، پذیرای کالاهای تولید سمنان

ارزش کالاهای صادراتی از استان سمنان به نقاط مختلف جهان در نیمه نخست امسال، ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که به ۳۷ کشور جهان صادر شده است.
امسال برداشت ۱۲ هزار تن زیتون از بیش از پنج هزار هکتار باغ‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وسعت باغ‌های زیتون استان سمنان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این وسعت چهارهزار و ۳۵۰ هکتار بارور و بقیه نهال است.

عملکرد برداشت زیتون در باغ‌های استان سمنان در حدود یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که از لحاظ عملکرد در واحد سطح، جزو استان‌های برتر کشور است.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و کاروان «مهر با نشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان به راه می‌افتد.
سرهنگ پاسدار محمد امامی فرمانده سپاه ناحیه سمنان اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه ناحیه سمنان، یک مزرعه تولید شاهدانه را که در پوشش آن ماده مخدر گراس تولید می شد، در منطقه آهوان سمنان شناسایی کردند.