گلستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان:

پرونده‌های زمین‌خواری افزایش ۶۸ درصدی یافت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه پرونده‌های زمین‌خواری افزایش ۶۸ درصدی یافت، گفت: ۳ طرح مبارزه ویژه با زمین خواری در سال جاری در استان گلستان اجرا شده است.
گورستان و زیارتگاه خالد نبی در یک منطقه کوهستانی و ۵۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله بر فراز قله کوه گوگجه داغ در استان گلستان واقع شده‌است مجموعه گورستان خالد نبی از چندین بقعه و گورستان با سنگ مزارهای عجیب تشکیل شده است. بقعه ی خالد نبی برای بومیان و مردم ترکمن ارزش بسیاری دارد و احترام بسیاری برای او قائل هستند و کرامات بسیاری به او نسبت می دهند. مزار عالم بابا و چوپان عطا از مرتهان خالد نبی هم در همان نزدیکی است که مردم ترکمن نیز به زیارت آن ها می روند و در آخر مجموعه ای از ششصد سنگ مزار بزرگ و عجیب که وجه تمایز این گورستان هستند و آن را تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری کرده اند.
قبرستان خالد نبی بر تپه هایی پر از پستی و بلندی واقع شده است و بلند ترین نقطه ی آن تپه ای است که بقعه ی خالد بر آن قرار دارد.
در نزدیکی و پایین‌تر از بقعه خالد نبی، بقعه‌های عالم بابا و چوپان عطا و دره‌ای بنام پنج شیر و همچنین چشمه خضر دندان قرار دارند. طبق روایات رایج بین اهالی، عالم بابا پدر همسر خالد نبی و چوپان عطا، شبان خالد نبی یا یکی از اولیای گمنام یا یکی از همراهان وی بوده‌است، که همگی آن‌ها مورد توجه و احترام ترکمن‌ها هستند و بقعه چوپان عطا یا چوپان آتا به دلیل قرار گرفتن بر روی یک تپه و نمای زیبایی که در پس زمینه دارد بیشتر مورد توجه عکاسها و بازدیدکنندگان میباشد.
معاون استاندار گلستان:

امنیت جامعه در سایه اقتدار پلیس

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر حمایت از پلیس در اجرای ماموریت‌ها گفت: امنیت و اقتدار پلیس ضامن امنیت شهروندان است.
کمبود تجهیزات امدادی و محروم بودن تنها پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گنبدکاووس واقع در روستای ایمر در حاشیه جاده پُرتردد این شهرستان به آق قلا از خودروی نجات سبب شده تا نیروهای امدادی این نهاد، خدمت رسانی به‌مصدومان سوانح رانندگی در این محور پُرحادثه را با تاخیر انجام دهند.
با جهش ویروس کرونا و غیرقابل کنترل شدن این بیماری متاسفانه هر روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافت تا جایی که دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخت خالی برای پذیرش بیماران ندارند.

در شهر بابل نیز به دلیل افزایش بیماران کرونایی و نبود تخت خالی سپاه پاسداران و مخابرات شهرستان با کمک دانشگاه علوم پزشکی در یکی از سالن‌های ورزشی مخابرات این شهر اقدام به دایر کردن مرکز بستری موقت بیماران مبتلا به کرونا کرد.

مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظرفیت اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات بابل دایر شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
از تیرماه سال ۹۸ که بخشی از جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسید تا کنون این عرصه‌ها از مزایای این اتفاق از جمله کمک‌های مالی و مشاوره‌های علمی کشورهای عضو و ردیف بودجه جداگانه برای حفاظت و مراقبت از این میراث جهانی بی‌بهره بوده است.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان اعلام کرد: ۹ واحد متخلف تولید آرد در استان ۷۱ میلیارد تومان جریمه شدند.