صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

نواختن ضربه‌های آهنگین بر پیکره مس، جانی به آن می‌بخشد تا اثری از صنایع بی‌بدیل در قلب کویر باشد.

کارگاه شیشه‌گرى فوتى و تراش ‌شیشه آذر کریستال هم‌زمان با ایام دهه فجر با حضور مدیر‌کل آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستى و هنرهاى سنتى کشور و معاون صنایع‌دستی قزوین روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ به بهره‌بردارى رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور با تبریک فرارسیدن سال‌روز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: نمی‌توان از شأن زنان سخن راند و کلامی از صنایع‌دستی بر زبان نیاورد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه:

بیش از ۳۰ میلیون دلار صنایع دستی کرمانشاه صادر شد

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از صادرات ۳۰ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار صنایع‌دستی استان در ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.

با حضور وزیر میراث فرهنگی:

بازارچه صنایع دستی بوشهر آغاز به کار کرد

همزمان با دومین روز بزرگداشت دهه فجر بازارچه صنایع دستی در عمارت مبارکی بوشهر شامگاه دوشنبه با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست رونمایی از برنامه‌های جشنواره بین المللی صنایع دستی در اصفهان گفت: به علت ظرفیت ‌های خوبی که در اصفهان وجود دارد، قرار شد جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار شود. در این زمینه شهردار اصفهان بسیار همراهی کرد و جشنواره با مشارکت و همکاری شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

دوره آموزش مجازی پته‌دوزی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: دوره مجازی پته‌دوزی به‌صورت تخصصی در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران، ماه آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همزیستی با ویروس کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

اعطای گواهی‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی

مونسان: صنایع‌دستی از گوشه‌گیری خارج شده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید گفت: «صنایع‌دستی از حالت گوشه‌گیری خارج شده است.»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان خبر داد:

صدور بیش از هزار مجوز صنایع دستی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی زنجان گفت: بیش از هزار مجوز صنایع دستی در زنجان صادر شد

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد:

ثبت نام ۲۵ فعال صنایع دستی ایلام در نمایشگاه ملی مجازی

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی ایلام از شرکت ۲۵ فعال صنایع دستی، در نمایشگاه ملی صنایع دستی به صورت مجازی خبر داد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

بررسی تبصره ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در بودجه ۱۴۰۰

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بررسی تبصره و ردیف بودجه ویژه مشاغل و فعالان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: «ما عددی را برای حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه پیشنهاد کرده‌ایم که قرار بر افزایش آن است و در صورت نهایی شدن طی هفته آینده اعلام می‌شود.»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل:

گلیم و گلیم‌ بافان عنبران نمین حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از چهار هزار نفر در شهر عنبران از توابع شهرستان نمین به گلیم‌بافی مشغول هستند و تلاش می‌کنیم با حمایت‌های ویژه این تعداد را به دو برابر افزایش دهیم.