صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ارائه تولیدات در نمایشگاه های متعدد و برگزاری میزبانی نمایشگاه های متعدد را در معرفی تولیدات فرش دستباف استان موثر دانست و از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی وابسته در استان در اواخر دی ماه خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با مصوبه شورای تأمین استان، کارخانه «ریسباف» بطور رسمی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان تحویل شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، درِ آن به روی مردم گشوده شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع صنایع دستی داری و غیر داری در استان تولید می‌شود. اخیرا کارگاهی در شهرستان چناران راه‌اندازی کردیم که تولید سیاه‌چادر هم دارند.
معاون صنایع‎دستی و هنرهای‌سنتی قزوین خبر داد؛

مهر اصالت ملی بر ۳۱ اثر صنایع‌دستی استان قزوین

معاون صنایع‌‎دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین گفت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور، استان قزوین موفق به کسب ۳۱ نشان ملی صنایع‌دستی شد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری داوری مهر اصالت گفت: هنرمندان صنایع‌دستی تا ۱۸ آذرماه جاری مهلت دارند آثار هنری خود را به معاونت صنایع‌دستی ارسال کنند.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر تاثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تاکید و تصریح کرد: به صنعت کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن، می‌توان به‌ عنوان یکی از سوغات هدف استان قم توجه کرد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه سال جاری در سیرجان گفت: از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کرمان برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ آذرماه امسال در محل پیاده‌راه گلیم شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.
استاندار گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین با حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در استان گلستان برگزار می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نباید اینگونه مطرح شود که پیگیری این موضوع در شأن وزیر نیست، یادآور شد: افتخار یک وزیر خدمت به مردم است و باید مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی و محل اقامه نماز در نقاط مختلف کشور به خصوص در جاده‌ها برطرف شود که این امر افتخار ما است.
معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نساجی سنتی کشور حاصل هوش و استعداد تاریخی مردم است، صنایع دستی و دست بافته‌های هنرمندان کاشان همیشه سرآمد بوده و انسجام بین گردشگری با میراث فرهنگی موجب رونق صنایع دستی می‌شود.
با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی؛

خانه نساجی سنتی محتشمی در کاشان گشایش یافت

خانه نساجی سنتی محتشمی در شهر جهانی نساجی سنتی (کاشان) با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.‌
همزمان با ورود سفیر جدید ایران به ترکمنستان انجام شد؛

معرفی غذا، موسیقی و صنایع دستی در جشنواره و نمایشگاه مشترک ایران و ترکمنستان

جشنواره و نمایشگاه مشترک گردشگری ایران و ترکمنستان آغاز به کار کرد و به معرفی صنایع دستی، غذاها و موسیقی آیینی دو کشور پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبرداد؛

داوری ۵۰ اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان هفتمین دوره مهر اصالت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۵۰ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان برای شرکت در داوری هفتمین دوره مهر اصالت ملی انتخاب شدند.