بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

در راستای تصمیمات جدید دولت و مجلس برای تقویت بورس؛

معاون وزیر اقتصاد: آینده اقتصاد کشور به بازار سرمایه گره خورده است

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا میزبان عرضه ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن ورق فولادی، ۲ هزار و ۳۳۳ تن مس مفتول، ۱۰۰ تن سیم و مفتول مسی، یک هزار و ۵۰۰ تن کک متالورژی و ۳۰۰ تن شمش روی است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در توضیح نشست امروز این کمیسیون با مدیران و کارشناسان بورس، گفت: مسوولان نباید در موضوع بازار سرمایه که تخصصی است، صحبت های غیرتخصصی کنند، این نوع صحبت کردن انتظار بازار را بالا می برد.
اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام موجب شده است میزان تقاضا برای اوراق اخزا افزایش یابد. اوراقی که سرمایه‌گذاری در آن بدون ریسک است؛ اما افزایش تقاضا برای آن موجب افزایش قیمت و در نتیجه کاهش نرخ بازده تا سررسید آنها خواهد شد. این روند به نحوی پیش رفته است که در طول هفته گذشته نرخ بازدهی این اوراق به ۱۶ درصد رسیده است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی از منابع خود را در این اوراق سرمایه‌گذاری می‌کنند. بر این اساس روند اوراق اخزا توانسته میزان بازدهی بسیاری از صندوق‌های با درآمد ثابت را تحت‌تاثیر قرار دهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

دولت و مجلس به دنبال ایجاد ثبات در بازار سهام

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سهامداران بازار سرمایه باید از رفتارهای هیجانی در این بازار پرهیز کنند، گفت: سهمامداران نگران نباشند چرا که دولت و مجلس به دنبال ایجاد ثبات در این بازار هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه و پول مردم در بورس باید به درستی صیانت شود و همین موضوع از اولویت‌های مجلس است از آمادگی مجلس برای کمک به دولت در این بخش خبر داد.
شاخص بورس و اوراق بهادار در معاملات ۲۳ شهریور۹۹ با روند نزولی به کانال یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحدی بازگشت.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بازار سرمایه مسیر خلق ثروت ملی است گفت: اصلاح ساختار مالی باشگاه استقلال و پرسپولیس تنها از طریق بازار سرمایه محقق می شود و خصوصی سازی و عرضه سهام این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت پایان وابستگی مالی است.
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس از احضار حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس را برای پاسخگویی به مجلس خبر داد.
پرسون گزارش می دهد؛

در بازار بورس امروز چه گذشت

بازار امروز و ازینجا به بعد اگر منفی باشد علت آن ترس از باختن و فشار روانی حاصل از آن است چون اگر مبنا را eps قرار دهیم آن نمادهایی که eps محور بودند به نقطه ای رسیده اند که اساسا بدون حمایت هم خودشان باید متعادل شوند.
با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالای ایران کلید خورد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید پول‌هایی که وارد بازار بورس می‌شود، برای حمایت از تولید یا تأمین نقدینگی جاری شرکت‌ها صرف شود.
پرسون گزارش می‌دهد؛

در بازار بورس امروز جهان چه گذشت؟

هرچند بازار امروز شدیدا منفی بود اما نقدینگی حاصل از فروش سهام دیر یا زود مجددا در همین بازار باید خرید کند البته تصور می شود که در انتخاب بعدی برای خرید یک تفاوت اساسی صورت گیرد.
بانک ملت زیرمجموعه هایی دارد که پتانسیل عرضه آن ها در بازار وجود دارد و شرکت نیز نظر مساعدی برای عرضه آن ها طی سال جاری دارد لذا این نیز به عنوان یک پتانسیل ارزیابی می شود خصوصا که گروه مالی ملت می تواند ارزش بازار بسیار با اهمیتی داشته باشد.