راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع گفت: در سال جهش تولید و با هدف ایجاد استقلال صنعتی در کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، آماده رفع نیازمندی‌های کشور در توسعه زیرساخت‌های ریلی و حمل و نقل کشور هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران:

طرح نظارت ناوگان باری و مسافربری در حال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از همکاری و تعامل این اداره با پلیس‌راه در راستای کنترل و نظارت ناوگان عمومی مسافربری و باری درپایتخت خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک به یک و نیم میلیون نفر از مالکان خانه‌های خالی خبر داد و گفت: امیدواریم مردم هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه املاک اقدام کنند تا بتوانیم مرحله راستی‌آزمایی را به‌شکل کامل اجرایی و عملیاتی کنیم و پس از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس مفاد قانون بتواند از مشمولان نهایی مالیات اخذ کند.
وزیر راه و شهرسازی بر تسریع و کیفیت دادن به ساخت و سازهای مسکن ملی تاکید کرد و گفت: ۳۱ شهریورماه، پایان مهلت تعیین تکلیف تمامی اراضی است که مسکن ملی در آنها احداث می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به فصل سرما و پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز افزایش می‌یابد و ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار ندارند را به حداقل برسانیم.
نماینده تربت حیدریه در مجلس از وجود برخی قوانین که تشدید کننده قیمت خانه است گلایه کرد و گفت: متاسفانه دولت توجهی به اسناد بالادستی مسکن ندارد ولی مجلس می‌کوشد نظارت جدی کرده و از قوه مجریه خواسته رصد جدی بر بنگاه‌های معاملات املاک داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.
افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها به‌خصوص در تهران طی سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و میزان کارمزد مشاورین املاک نیز در معاملات انجام شده درصدی از قیمت ملک مورد معامله یا اجاره شده می‌باشد. لذا افزایش قیمت مسکن به‌طور مستقیم منجر به افزایش‌های چندین برابری کارمزد واحدهای صنفی مشاورین املاک شده است.
وضعیت آب و هوا در سوم شهریور؛

کاهش دمای پایتخت

گودرزی از کاهش بارش طی روز دوشنبه در شمال غرب کشور و کاهش دمای پایتخت خبر داد.

صدای کابین خلبان ١٩ ثانیه بعد از انفجار اول قطع شد؛

اعلام جزییات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صدای کابین هواپیما ١٩ ثانیه بعد از انفجار اول قطع می‌شود و این در حالی است که موشک دوم ٢٥ ثانیه پس از شلیک اول به مجاورت هواپیما می‌رسد، بنابراین تحلیلی از عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه سیاه هواپیما به دست نیامد.
نماینده مجلس یازدهم گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت ظرفیت های داخلی، نگاه ایرلاین ها برای بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی باید به داخل باشد، یعنی می توان از ظرفیت شرکت های دانش بیان برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز استفاده کرد.
مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

کاهش تردد در محور‌های مواصلاتی کشور

آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۴۹ ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۰.۹ درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

وضعیت آب و هوا در دوم شهریور؛

کاهش دما در روزهای آینده

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی اغلب نقاط کشور در روزهای آینده با کاهش دما مواجه خواهند بود.

پرسون گزارش می دهد؛

بررسی جزییات طرح وام ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی اخیراً اعلام کرده در تهران مستأجران واحدهای مسکونی کوچک‌تر از ۷۵ متری و در سایر شهرها، کمتر از ۹۰ متر مشمول وام ودیعه مسکن خواهند شد.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای:

افزایش تردد در محور‌های برون‌شهری

اطلاعات دریافتی از ترددشمارهای فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۴.۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.