علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

یکی از یافته های تحقیقی در مجلۀ جراحی زیبایی این بود که زنان به طور مکرر در معرض تصاویر لب‌های بزرگ در اینستاگرام قرار گرفته‌اند و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از شکل طبیعی لب‌های خود ناراضی شده‌اند.
براساس اعلام وزارت بهداشت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ از بین افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی ثبت شده ۲۳ هزار و ۹۰۲ نفر زنده هستند و ۵۴.۹ درصد علت ابتلا به ویروس عامل ایدز، "روابط جنسی" پرخطر بوده و ۸۱ درصد مبتلایان مرد هستند.
محققان با استفاده از اکسید گرافن، الیاف کامپوزیتی ساختند که می‌توان آنها را به عنوان عضلات مصنوعی به‌کار گرفت. این الیاف سرعت پاسخ‌دهی بالا و دوام قابل توجهی دارد.
یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه برای درمان و یا پیشگیری از سکته‌ قلبی زمان حکم طلا را دارد، گفت: برای کمک بیمار قلبی، بدون فوت وقت با اورژانس تماس بگیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند در وعده‌های دیگر بیشتر غذا می‌خورند که همین امر باعث افزایش وزن بدن می‌شود.
مطالعه اخیر محققان دانشگاه آگوستا آمریکا نشان می‌دهد که حفظ یک برنامه خواب مداوم نه تنها از سلامت کلی حمایت می‌کند، بلکه نقش مهمی در کند کردن روند پیری دارد.
گزگز شدن مکرر دست و پا دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که هر کدام از این دلایل درمان خاص خود را دارند. در این مطلب در مورد علت گزگز پا و راه‌های درمان و تغذیه مناسب برای کنترل گزگز دست و پا اطلاعاتی آورده شده است.
عصر پایان رده بندی سنی فرا خواهد رسید؛

آیا ۶۰ سالگی، ۴۰ سالگی جدید است؟

سرپیچی از قوانین زمان و طبیعت مستلزم تلاش، مصرف ویتامین ث، بیش از حد همه داشتن پول، کلاژن، اسید هیالورونیک و تزریقات مختلف است.