روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

یک جامعه شناس گفت: با انلاین شدن سیستم آموزشی در حال حاضر شکاف طبقاتی در میان کودکان بیش از گذشته به چشم می آید. بسیاری از خانواده های کودکان کشور توانایی تهیه تبلت و گوشی های اندروید را برای فرزندان خود ندارن
خیلی وقت‌ها ما تصور می‌کنیم که برای رسیدن به موفقیت‌های «بزرگ» در زندگی، حتما تغییرات «بزرگ» در خودمان ایجاد کنیم و کارهای عجیب غریبی کنیم. در صورتی که که گاهی جمع جبری تغییرات کوچک هم می‌تواند زندگی ما را متحول کند. در این پست با هم مرور می‌کنیم که عادت‌های کوچک یا خرده‌عادت‌ها چه تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کنند.

بدون تردید، همه ما نقش اعتماد به نفس را در زندگی خود و دیگران شاهد هستیم و اهمیت آن را در مقاطع مختلف سنی می‌دانیم. اما جالب است بدانید که اکثریت روانشناسان معتقدند، داشتن اعتماد به نفس و مورد توجه قرار گرفتن، برای کودکان و نوجوانان نیز، از جمله موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

موفقیت یک احساس است یا یک ذهنیت؟ پاسخ من و شما به این پرسش می‌تواند سطح رضایت‌مندی ما از زندگی را تعیین کند. جوش کوپل (Josh Kopel)، یک کارآفرین و عضو سازمان کارآفرینان (EO)، یک رستوران‌دار در سن‌دیگو، یک پیشگام فناوری و مسئول برنامه پادکستی Full Comp است که هر هفته با بزرگان اندیشه و کارآفرینی و رهبران شرکت‌های تجاری موفق گفت‌وگو می‌کند.

عضو شورای سیاستگذاری کروناروایت با اشاره بر اینکه کودکان در دوران کرونا ارتباطشان با خانواده بیشتر شده، بیان کرد: «این دوران را می‌توانیم یک فرصت تلقی کنیم. خانواده‌ها می‌توانند برای تعامل بیشتر با فرزندانشان باهم فیلم ببینند و درباره آن بحث کنند. فضای مجازی یک نعمت مورد غفلت بوده است که اگر زیرساخت‌هایش تامین شود می‌تواند نوعی فرصت ایجاد کند.
به بهانه روز جهانی کودک:

پیش فعالی ترکی در رویای کودکانه

کودکان پیش فعال اگر درمان نشوند دچار اختلال شخصیت می شوند. سرکوفت و سرزنش‌های دوران کودکی، سبب می شود افراد در بزرگسالی آماده انتقام از جامعه شوند.
با توجه به اینکه تقریبا تمامی ما در دنیای حاضر، بخشی از روز را مشغول رانندگی هستیم و یا در تعامل با چنین افرادی قرار داریم، بهتر است تا نکاتی راجع به چگونگی بروز صفات شخصیتی در رفتار رانندگی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

بوی خوشی که نوزادان دارند همه کس را سرمست می کند و یکی از لذت بخش ترین رایحه های جهان است اما علت این بوی خوب چیست.