انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

یک کارشناس نفت و انرژی گفت: وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت یک آفت و آسیب بزرگی است که فقط مربوط به این دوران نیست بلکه در طول 100 سال گذشته این وابستگی وجود داشته و اقتصاد و مردم ایران بارها در طول یک قرن گذشته، مجبور شده اند هزینه این وابستگی را بپردازند.
سخنگوی مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد اعتصابی که حدود 8 درصد از تولید نفت و گاز این کشور را متوقف کرده بود، پس از گفتگوهای موفقیت آمیز با میانجی‌گری دولت پایان می‌یابد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به طرح کمیسیون متبوع خود پیرو عادلانه تر کردن نظام توزیع سوخت برای خوردوها،گفت: در این طرح خانواری که خودرو ندارد از مابه التفاوت قیمت یارانه‌ای و آزاد بنزین برخوردار خواهد شد و این مابه التفاوت به کارت یارانه سرپرست خانوار برای تهیه سبد کالا واریز خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچ طرحی برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار مجلس نیست.

پس از آنکه دونالد ترامپ امیدها نسبت به چهارمین بسته محرک مالی دولت آمریکا را از بین برد و در حالی که میزان ذخایر نفت خام امریکا رشدی بیش از حد انتظار داشته است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

هفته گذشته به دنبال مثبت شدن تست ابتلای ترامپ ، بازارهای مالی بهم ریخت و بزرگترین سقوط قیمت هفتگی از ژوئن را برای نفت رقم زد. اما امروز سه شنبه، مرخص شدن ترامپ از بیمارستان باعث صعود قیمت نفت شده است.
وزیر نیرو از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت برق هسته‌ای ایران از ۱۰۰۰ مگاوات به ۳۰۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: احداث دو واحد ۱۰۰۰ مگاواتی دیگر از سوی همکاران انرژی اتمی برنامه ریزی شده و در حال کار است .

پاداش حمایت های نماینده از زنگنه پرداخت شد

۷ ترفیع درجه در ۷ روز متوالی نتیجه خوش خدمتی!

در حالی که کارکنان وزارت نفت برای هر یک درجه ترفیع باید سال‌ها منتظر بمانند بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس که به لطف حمایت‌هایش از بیژن زنگنه در سال ۱۳۹۵ در ۴۸ سالگی به استخدام وزارت نفت درآمد، طی ۷ روز ۷ مرتبه ترفیع درجه پیدا کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
مرادی در گفت و گو با پرسون پاسخ داد؛

چه زمانی شاهد همگرایی بین دولت و مجلس باشیم؟

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم وجود دارد و دشمن هم دشمنی خودش را می کند اما خودمان باید یکدیگر را پشتیبانی و حمایت کنیم.
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛

سهمیه سوخت مرداد ماه وانت بار‌ها واریز شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره زمان واریز سهمیه سوخت مرداد و شهریور ماه وانت بار‌ها توضیحاتی داد.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

موافقت وزیر نیرو با تامین منابع مالی انتقال آب به یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌هایی که برای اجرای خط دوم انتقال آب به استان انجام شد از موافقت وزیر نیرو برای تامین منابع مالی از محل پیش خرید برق خبر داد.