انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نفت گفت: ما طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده به همکاران‌مان گفتیم که اطلاع‌رسانی کنند تا پس از آن دیگر عملیات سوخت‌گیری با کارت‌های شخصی صورت گیرد که البته این مسئله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد.
نوروز امسال از یکم تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ به طور میانگین روزانه ۱۲۰.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۹ میلیون لیتر معادل ۶ درصد افزایش داشته است.
یک کارشناس انرژی گفت: در قالب طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی ،خانوارهایی که بر مصرف گاز خود کنترلی ندارند باید هزینه این مصرف را به قیمت صادراتی و بین المللی پرداخت کنند.
برقستان به عنوان بهترین سازنده تابلو برق صنعتی در ایران شناخته می‌شود. این مجموعه با تخصص و سابقه بالا در حوزه ساخت بوستر پمپ‌های آتش‌نشانی و خانگی، نقش چشمگیری در تأمین نیازهای افراد و نهادها به آب و حفاظت در مواجه با آتش‌سوزی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۲۲ مارس مطابق با سوم فروردین ماه به عنوان «روز جهانی آب» نامیده شده و همه ساله شعاری از سوی بخش آب سازمان ملل برای این روز تعیین می شود. امسال نیز روز جهانی آب به نام «آب برای صلح» نامگذاری شده است که نشانگر توجه ویژه به نقش حیاتی آب بر مسائل اجتماعی جوامع است.
سخنگوی صنعت آب کشور با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در بسیاری از استان‌های کشور، نسبت به وقوع سیلاب در پنج استان هشدار داد و گفت: شهروندان محترم مسیر و مقصد سفرهای نوروزی را با توجه به فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند.
سخنگوی صنعت آب کشور با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی در بسیاری از استان‌های کشور، نسبت به وقوع سیلاب در پنج استان هشدار داد.
وزیر نیرو با بیان اینکه در سه روز آینده، ۵ استان غرب و جنوب غربی کشور در معرض وقوع سیلاب قرار دارند، دستور تشکیل ستاد مدیریت سیلاب در وزارت نیرو و استان های در معرض سیل را صادر کرد.
تولید گاز اکسیژن و اکسیژن مایع بخشی حیاتی از صنایع مختلف از پزشکی تا صنعتی است و نقش اساسی در فرایندهای اکسایش و پشتیبانی ایفا می‌کنند. مشتریان می‌توانند برای خرید گاز اکسیژن و خرید اکسیژن مایع از طریق شرکت‌های تولید و تامین گاز یا تامین‌کنندگان معتبر، نیازهای خود را برآورده کنند.
تاکنون حدود ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست فاقد سهمیه سوخت هستند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه تمامی جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد در اختیار دارند، گفت: مردم در ایام نوروز به هر مشکلی در بحث دریافت بنزین در جایگاه‌ها برخوردند، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل کنند.
آرزوی برق ۲۴ ساعته برای سه کشور از هفت کشوری که با ایران مرز مشترک خشکی دارند، به حقیقت تبدیل نشده است. بر اساس اعلام موسسه GN Energy، عراق، پاکستان و افغانستان سالانه نیاز به ۱۲۴ تراوات ساعت برق دارند که نصف نیاز این مناطق به انرژی است؛ توسعه کشورهای منطقه و افزایش جمعیت سالانه میزان کمبود برق را تشدید می‌کند.
در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی کنار نازل‌های پمپ‌بنزین‌ها هستیم.
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: از آغاز اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث نفت گازسوز تاکنون، ۵۶ هزار خودروی فاقد بیمه شناسایی شد که از بین آنها ۳۲ هزار خودرو اقدام به دریافت بیمه‌نامه‌ کردند اما ۲۴ هزار خودرو همچنان در لیست خاکستری هستند که در صورت مراجعه جهت دریافت بیمه نامه از لیست خارج خواهند شد.