با اعتبار بیش از ۹۰ میلیارد تومان صورت می گیرد؛

اجرای ۸۱ پروژه در راستای جهش تولید در خراسان شمالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از اجرای ۸۱ پروژه در راستای جهش تولید در استان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: سند جهش تولید خراسان شمالی تنظیم شده و در این سند ۸۱ پروژه تعریف شده که سهم بخش خصوصی ۷۲ پروژه و سهم بخش دولتی ۹ مورد است.

حسن پارسی پور تصریح کرد: بر اساس این سند در حوزه کشاورزی ۳۱ پروژه مربوط به بخش خصوصی و ۶ پروژه دولتی است که اعتبارات آن شامل ۲۷ میلیارد تومان از منابع ملی، ۲۳ میلیارد تومان از منابع استان، ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات ثابت است.

وی افزود: یک پروژه در بخش نیروی برق بااعتبار یک میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان برای توسعه انرژی‌های نو و ۲ پروژه بسیج سازندگی با عنوان محرومیت‌زدایی روستایی و دهکده‌های بسیج در مناطق روستاهای خراسان شمالی با ۴۱ زیر پروژه اجرا می‌شود.

پارسی پور پروژه‌های بخش صنعت و معدن را ۳۳ مورد عنوان کرد و گفت: تمامی این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود که ۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای اجرای زیرساخت‌های استانی در نظر گرفته‌شده و ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش و ۲۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ثابت تخصیص داده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در انتها بیان کرد: در مجموع ۳۸ میلیارد تومان بودجه به‌صورت ملی، ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه استانی، ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت برای ۸۱ پروژه در نظر گرفته شده است.

209055

مطالب مرتبط