طی بازرسی های ستاد استانی کرونا در یزد رقم خورد؛

پلمپ بیش از 600 واحد صنفی متخلف در یزد

فرماندار یزد گفت: طی 3 هفته اخیر ۶۳۹ واحد شامل مشاغل مختلف نظیر 5 بانک ، 10  واحد نانوایی، 2 واحد داروخانه و حتی دفتر پیشخوان دولت، دفتر قضایی، دفاتر بازیابی و مراکز آموزشی پلمپ شدند.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ سید محمد رستگاری در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط بحرانی استان یزد در موج سوم شیوع کرونا گفت: برای فائق آمدن بر این شرایط نیازمند اقدام هماهنگ و همکاری مردم و همه دستگاه ها هستیم.

فرماندار یزد با بیان اینکه در این شرایط سخت باید به طور جدی از کادر درمان حمایت شود اظهار داشت: بر همین اساس باید تجهیز بیمارستان ها در اولویت قرار گیرد خصوصاً اینکه تلاش کادر درمان ما نسبت به دیگر استان ها با توجه به افراد بستری بیشتر است.

رستگاری با اشاره به از سرگیری کمک رسانی گروه های جهادی در زمینه همکاری با کادر درمان ابراز داشت: در فروردین و اسفند امسال ما شاهد همکاری خوب گروه های جهادی با کادر درمان بودیم که خوشبختانه اکنون مجدداً این فعالیت ها از سر گرفته شده است.

رستگاری تصریح کرد: متاسفانه در موج سوم آمار مرگ و میر نسبت به قبل بیشتر شده و لذا هماهنگی‌های لازم با سازمان آرامستانها جهت رعایت بیش از پیش پروتکل ها افزایش یافته و این سازمان وظیفه سنگینی برای مدیریت این شرایط بر عهده دارد.

وی در ادامه به تلاش مسئولان استان برای کاهش آمار مبتلایان به کرونا گفت: بخش اعظمی از اقدامات لازم برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا ساماندهی فعالیت اصناف بود به نحوی که هم مردم به خرید مایحتاج خود بپردازند و هم کسب و کارها تعطیل نشود و درعین حال از ازدحام هم جلوگیری شود.

فرماندار یزد با تقدیر از همکاری خوب اصناف و بازاریان با ستاد کرونا گفت: با هماهنگی خوب اصناف بیش از ۱۰۰ تیم از سوی اتحادیه اصناف و بازاریان برای نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد کرونا با ما همکاری دارند البته در دور جدید شیوع بیماری که از حدود سه هفته اخیر آغاز شد مرکز بهداشت، اماکن، بازرسی اتاق اصناف جمعاً ۲۵۶ تیم تشکیل داده و بیش از پنج هزار بازدید از مجموعه های مشاغل دولتی و غیر دولتی انجام دادند.

رستگاری خاطر نشان کرد: در این بازدیدها ۶۳۹ واحد شامل مشاغل مختلف نظیر 5 بانک ، 10 واحد نانوایی، 2 واحد داروخانه و حتی دفتر پیشخوان دولت، دفتر قضایی، دفاتر بازیابی و مراکز آموزشی پلمپ شدند.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

209778