رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دیگر تا پایان امسال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال حدود ۱۰ برابر آنچه تعریف شده است یعنی ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز پنج شنبه(22 آبان ماه) در نشست ستاد برنامه ریزی و توسعه استان و ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره بر اینکه۲۰ واحد صنعتی راکد برای فعالسازی هدفگذاری شده بود گفت: تا کنون ۲۲ واحد فعال شد اند که نشان دهنده این است که ما از برنامه جلو هستیم.

در راستای فعالسازی واحدهای راکد هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ شغل به چرخه اضافه شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در راستای فعال سازی واحدهای راکد هزار میلیارد تومان و ۵۰۰ شغل به چرخه اضافه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام اینکه یکی از پروژه های مهمی که بیش از یک دهه تعطیل بود کارخانه اسیدسیتریک است اظهار داشت: با رصد و پیگیری این پروژه به چرخه تولید مجدد، در حالی که در شرایط سخت تحریم ها قرار داریم ۲۰ روز پیش نیز محصول آزمایشی این شرکت با تکیه بر نیروهای بومی محقق و تولید شد.

وی تعداد پروژه های هدف گذاری شده بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این راستا را ۳۰ پروژه عنوان کرد و افزود: امروز ۶۶ پروژه با ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با ایجاد یک هزار و ۵۶ شغل انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال حدود ۱۰ برابر آنچه تعریف شده است یعنی ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

دارابی اظهار داشت: قوطی سازی زمزم و چند پروژه دیگر در ماه های آتی به بهره برداری خواهد رسید، و مردم باید بدانند با وجود فشارها و تحریم ها چرخ توسعه با تلاش مجموعه مدیریتی استان از حرکت باز نمانده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تامین نقدینگی ۱۱ واحد صنعتی از ۱۵ واحد هدفگذاری شده، تامین نقدینگی جهت افزایش تولید ۴۸ واحد از ۵۵ واحد هدفگذاری شده را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و خاطر نشان کرد: سرمایه در گردش در حالت عادی با نرخ ۱۸ درصد ارائه می شود و در این شرایط برای واحدهای تولیدی جذابیتی نداشت و از اعتبارات فنی و اعتباری استفاده شد تا از واحدهای فعال و اشتغال موجود حمایت کنیم.

دارابی خاطر نشان کرد: پروژه بیواتانول که از پروژه های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه است؛ در حال حاضر ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاپایان سال تست آن انجام و اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از راه اندازی ۱۹ فروشگاه زنجیره ای در استان از ۲۴ فقره فروشگاه هدفگذاری شده خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنین در بحث طرح از پشم تا فرش نیز کارخانه پشم موسوی هرسین با اشتغال ۲۰ نفر مستقیم و ۱۲۰ نفر غیرمستقیم با ظرفیت ۵ تن در روز در دستورکار است اما سیستم بانکی نگاه مثبتی در تامین مالی ندارد و تلاش می شود در این راستا به خصوص از محل مشاغل کوچک کمک بگیریم.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه میانگین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی. رتبه۱۳ بود و در بهار امسال رتبه عملکردی ما در رابطه با جهش تولید هشتم و در تابستان هم رتبه هفتم را کسب کردیم.

دارابی همچنین گفت: پروسه آزادسازی پهنه ها براساس دستورالعمل وزیر صمت است و در حال حاضر سه محدوده اکتشافی منگنز داریم که ۲۹ آدرماه آزادسازی می شوند.

وی اظهار داشت: معارض معادن در استان به یک بحران تبدیل شده است، و فردی که با مشقت های فراوان معدنی را کشف می کند در بهترین شرایط ممکن ۱۸ ماه طول می کشد تا محدوده ای را که ذخیره اقتصادی دارد، شناسایی کند و کار بسیار سختی است و اگر فرمانداران در این راستا همراهی نکنند امکان فعالیت کار معدنی وجود ندارد.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

210395