معاون وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های سکونت گاه های غیررسمی ایلام با سرعت بیشتری تکمیل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با عنوان اینکه پروژه های خوبی در سکونت گاه های غیر رسمی استان در دست اقدام است افزود: با تکمیل و بهره برداری این ‌طرح ها سرانه خدمات عمومی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، «مهدی عبوری» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این بازدید، که به اتفاق معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه از محل اعتبارات راه و شهر سازی است که با همکاری شهرداری ارکواز در مدت کمتر از یک سال احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طول این پروژه ۲۵۰ متر است که به لحاظ محل کسب و کار کسبه لازم است بدون مزاحمت برای این اصناف در کمترین زمان ممکن و در سه شیفت کار آن به اتمام برسد.

«محمد تاسمه» فرماندار ملکشاهی، نیز در این مراسم ، اظهار کرد: مسیر خیابان شهید کلانتری، به عنوان یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر ارکواز، به لحاظ قرار گرفتن در مرکز بازار و شهر ارکواز دارای بار ترافیکی متراکمی بود که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و اصناف شده بود که با اجرای این طرح ضمن زیباسازی باعث تسهیل بار ترافیکی و دسترسی راحت مردم به مرکز خرید خواهد شد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان در تسریع در انجام پروژه نهایت همکاری را با این طرح خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، از پروژه رفوژ بلوار امام (ره) شهر ملکشاهی، روستای چالسرا، کتابخانه سردار شهید قاسم سلیمانی بانبرز شهر ایلام، سیل بند بانبرز، پارک ترنم، مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی، پروژه برج هنر اسلامی و پروژه پارک ارغوان بازدید کرد و در پایان این بازدیدها اظهار کرد: امروز از نزدیک از پروژه های مختلف شهرستان های ایلام و ملکشاهی، با هدف رفع موانع اجرایی و تسریع در اجرای تکمیل این پروژه ها بازدید شد.


بیشتر بخوانید؛

پروژه های دارای پیشرفت بالا برای تخصیص اعتبار در اولویت هستند

۱۵۴ پروژه مهم صنعت آب و برق در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسید


وی با بیان اینکه پروژه های خوبی در سکونت گاه های غیر رسمی استان در دست اقدام است که با تکمیل و بهره برداری این‌طرح ها سرانه خدمات عمومی به طرز قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، گفت: اینکه در سه منطقه بزرگ سکونتگاهی در سطح بافت های فرسوده ایلام به صورت مجتمع، سرای محله، کتابخانه، درمانگاه و مرکز توجه به آسیب های اجتماعی برای این طرح ها پیش بینی شده است کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که باید توسعه و افزایش پیدا کند.

عبوری با اشاره به وضعیت پروژه های در دست اقدام در مناطق بافت های فرسوده ایلام گفت: برای کمبود سرانه های ورزشی در این‌ مناطق تامین اعتبار لازم انجام می گیرد و پارک های در دست اقدام که عملیات اجرایی آنها توسط شهرداری آغاز شده که اعتبارات خوبی برای تکمیل این طرح ها لحاظ می شود.

وی با اشاره به پروژه بزرگ برج هنر اسلامی شهر ایلام تاکید کرد: برج هنر اسلامی شهر ایلام از نیازهای فرهنگی استان است که با پیگیری این اداره کل و مسوولان استان و همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی (شرکت باز آفرینی شهری ایران) در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ساختمانی هشت هزار متر مربع در هفت طبقه در حال احداث است.

منبع: ایسنا

223775