رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان:

تغییر چهره محدودیت‌های کرونایی در زنجان ضروری است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از لزوم تغیر شکل محدودیت های کرونایی با توجه به رفتار ویروس خبر داد.
تصویر تغییر چهره محدودیت‌های کرونایی در زنجان ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به روزهای گذشته در استان زنجان، اظهار کرد: اکنون با توجه به رفتار ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونایی باید شکل جدیدتری به خود بگیرد، زیرا اثر محدودیت‌های کرونایی اعمال شده را علی‌رغم گذشت چندین روز در کاهش بیماری مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه روند فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا با شیب ملایمی نسبت به میزان بستری‌ها در کشور در حال افزایش است، افزود: شیب ملایم فوتی‌ها نباید ما را گول بزند، زیرا میزان مرگ و میرها بعد از گذشت ۲ تا ۳ هفته ممکن است بیشتر خود را نشان دهد.

این مسئول با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان به اشکال مختلف شاهد افزایش روند بیماری کرونا هستیم، تصریح کرد: در شهرستان زنجان و ابهر شاهد شیب تند بیماری کرونا هستیم ولی در زنجان علی‌رغم این شیب تند، میزان مرگ و میرها همچنان خیلی خود را نشان نداده است و میزان مرگ و میرها به تناسب بستری‌ بیماران کرونایی در شهرستان ابهر، روند صعودی دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به عملکرد خوب تیم مدیریتی بیماری کرونا در شهرستان‌های خرم‌دره و ابهر، گفت: موفق‌ترین اقدامات در حوزه درمان سرپایی و بستری موقت در بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره و سپس در بیمارستان‌های امدادی و الغدیر بوده است.

قزلباش با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های طارم، سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود، اظهار کرد: آخرین وضعیت میانگین شاخص رعایت بهداشت فردی ۸۲.۵ درصد، شاخص استفاده از ماسک ۸۰ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۹ درصد در استان زنجان بوده است.

منبع: ایسنا

283451

مطالب مرتبط